اهواز- استاندار خوزستان متعهد شد به دانش آموزان مستعد که توان مالی پرداخت هزینه های تحصیل خود را ندارد، پنج میلیارد تومان پرداخت کند.

استانداری خوزستان پرداخت ۵ میلیارد تومان کمک هزینه به دانش آموزان کم بضاعت را متعهد شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، غلامرضا شریعتی ظهر چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان ضمن تشکر از خیران حوزه آموزش و پرورش، اظهار کرد: برای کمک به دانش آموزانی که استعدادهای تحصیلی بالایی دارند اما توان مالی برای پرداخت هزینه های تحصیلی خود را ندارند، پنج میلیارد تومان مصوب کردیم.

وی با بیان اینکه اگر شرکت ها این اعتبار را تأمین نکردند، شخصا متعهد به تأمین آن می شوم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه همه دانش آموزان خوزستانی را باید فرزندان خود بدانیم، افزود: قطعا اگر خواستار تحقق توسعه متوازن و پیشرفت در تمامی عرصه ها هستیم باید محوریت را تحصیل فرزندان استان قرار دهیم.

وی به روند انجام امور در آموزش و پرورش انتقاد کرد و گفت: کار در آموزش و پرورش به کندی صورت می گیرد اما باید استمرار داشته باشد تا در سال های آینده شاهد ارتقاء کیفیت آموزشی و علمی استان باشیم.

شریعتی به ضرورت اجرای عدالت آموزشی هم اشاره کرد و ادامه داد: برای بی بهره نماندن دانش آموزان کم بضاعت یا بی بضاعت در صورت نیاز حتما کلاس های تقویتی خصوصی را برگزار کنید.

وی با بیان اینکه استمرار فعالیت ها موفقیت های بسیار درخشانی را ایجاد می کند، ادامه داد: تمامی سازمان ها باید در این راستا فعال شوند تا آینده استان تضمین شود و در این خصوص تأکیدات لازم را داشته باشند.

شریعتی با بیان اینکه خوزستان ظرفیت ها و توانمندی های خوبی در حوزه آموزش و پرورش دارد، افزود: رتبه استان در امر آموزش و پرورش در میان استان های دیگر نباید ۲۱ باشد.

وی به هدر رفت هزینه در سازمان های متمول استان برای هزینه های بسیار که هیچ بازدهی خاصی ندارد و فقط تبدیل به کارنامه کاری می شود، اشاره کرد و گفت: فعالیت های فرهنگی در ادارات مختلف بسیار انجام می شود اما نتیجه آن ها کجاست.

استاندار خوزستان دلیل بی نتیجه بودن فعالیت های فرهنگی را، بی توجهی به اقدامات زیرساختی در حوزه فرهنگ دانست و گفت: نباید در کارهای فرهنگی فقط به اقدامات روبنایی اکتفا کنیم.

وی با بیان اینکه مشکلات مالی روحیه دانش آموزان را تضعیف می کند، افزود: دستگاه های متمول باید حامی و پشتیبان آموزش و پرورش و همچنین ورزش و جوانان باشند.

شریعتی گفت: کارهای کارشناسی را انجام دهید تا نیازهای این حوزه ها را به دستگاه های متمول تکلیف کنم. بسیاری از دستگاه ها باید از هزنیه های فرهنگی خود را نگه دارند تا به آموزش و پرورش و ورزش و جوانان کمک کنند.

برچسب‌ها