رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور از ردصلاحیت ۳۳ داوطلب انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبر داد.

۳۳ داوطلب انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس ردصلاحیت شدند/ انصراف ۱۸ نفر

به گزارش قدس آنلاین،  علی اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور  و معاون سیاسی وزارت کشور در جمع خبرنگاران با ارائه گزارشی از اخرین وضعیت انتخابات میان دوره‌ای مجلس در چهار حوزه انتخابیه اظهار داشت: ثبت‌نام انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در 4 حوزه انتخابیه از 18 اسفندماه از سوی هیئت‌های اجرایی آغاز شد و طی ثبت نام از کاندیداها در 24 اسفندماه کار بررسی صلاحیت کاندیداها در حوزه‌های انتخابیه میان دوره‌ای پایان یافت.

وی گفت: از مجموع 200 هزار و 87 نفر برای ثبت نام در انتخابات میان دوره‌ای 4 حوزه انتخابیه پس از بررسی صلاحیت‌ها از سوی هیئت اجرایی و کسب استعلام از مراجع چهار گانه و مستندات ارائه شده به این هیئت‌ها اعلام شد.

رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: طی این انتخاب‌ها 60 مورد از سوی مراجع چهارگانه تأیید صلاحیت با ارائه مستنداتی به هیئت‌های اجرایی ابلاغ شد که طی آن 29 مورد از سوی نیروی انتظامی، 28 مورد از سوی وزارت و 3 مورد از سوی دادستانی از سوابق نامزدهای انتخابات میان دوره‌ای مجلس به هیئت‌های اجرایی اعلام شد.

احمدی با ارائه آماری از وضعیت ثبت نام انتخابات میان دوره‌ای مجلس در حوزه انتخابیه اهر و هریس نیز خاطرنشان کرد: در این حوزه انتخابیه مجموعا 46 نفر ثبت نام کردند که 45 مرد و یک داوطلب زن بود که در نهایت سوابق 43 نفر مورد تأیید قرار گرفت و سه نفر رد صلاحیت شدند.

وی درباره حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی نیز گفت: در این حوزه انتخابیه نیز برای شرکت در انتخابات میان دوره‌ای مجلس 59 نفر ثبت نام کردند که 57 نفر مرد و دو داوطلب زن بودند ه در نهایت 56 نفر صلاحیتشان مورد تأیید قرار گرفت و یک نفر رد صلاحیت شد و دو داوطلب نیز در شرکت در انتخابات انصراف دادند.

رئیس ستاد انتخابات کشور درباره حوزه انتخابیه اصفهان نیز گفت: برای شرکت در انتخابات میان دوره‌ای این حوزه انتخابیه 131 نفر ثبت نام کردند که 122 مرد و 9 نفر زن بودند که صلاحیت 96 نفر مورد تأیید قرار گرفت و 23 نفر رد صلاحیت شدند. در این حوزه انتخابیه 12 نفر از شرکت در انتخابات میان دوره‌ای انصراف دادند.

احمدی درباره وضعیت ثبت‌نام انتخابات میان دوره‌ای مجلس در حوزه بندر لنگه، بستک و پارسیان نیز گفت: برای شرکت در انتخابات میان دوره‌ای این حوزه نیز 51 نفر ثبت نام کردند که 49 داوطلب مرد و دو داوطلب زن بودند که 41 نفر صلاحیتشان مورد تأیید قرار گرفت، 6 نفر رد صلاحیت شدند و 4 نفر از شرکت در انتخابات میان دوره‌ای مجلس انصراف دارند.

وی  در ادامه گفت: براساس قانون کسانی که صلاحیتشان رد شده است می‌توانند در مهلت مقرر به هیئت نظارت استان شکایت خود را اعلام کنند و هیئت‌های نظارت در استان با کسب نظر هیئت مرکزی و شورای نگهبان پس از بررسی مجدد نتایج را اعلام می‌کند.

رئیس ستاد انتخابات کشور  درباره وضعیت انتخابات شورای شهر نیز گفت: دستور آغاز انتخابات شورای شهر نیز امروز با ابلاغ بخشنامه وزیر کشور اعلام شد و ثبت‌‌نام داوطلبان این انتخابات از 30 اسفندماه آغاز می‌شود. 

احمدی تصریح کرد: براساس جدول زمان‌بندی انتخابات کسانی که نتیجه صلاحیتشان (رد صلاحیت) به آنها ابلاغ شده است به مدت 4 روز از تاریخ 26 تا 29 اسفندماه فرصت دارند شکایت خود را به هیئت نظارت استان انتقال دهند.

وی در خصوص رد صلاحیت حمید رسایی از حوزه انتخابیه اصفهان نیز گفت: مصلحت نمی‌دانیم نتیجه بررسی صلاحیت‌های افراد را اعلام کنیم. چون براساس قانون آنان فرصت اعتراض دارند.

رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین درباره سرنوشت برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز گفت: تصمیم براین است شهرهایی که بنابر اعلام دستگاه ذی ربط تعداد اعضای شوراهایشان بین 7 الی 9 نفر است به عنوان شهرهای هدف برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک مورد توجه قرار گیرند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها