ساری- رئیس انجمن بیهوشی مازندران راه اندازی کلینیک های مشاوره بیهوشی را قدام مثبتی در راستای درمان مطلوب تر بیماران خواند و گفت: با راه اندازی کلینیک های بیهوشی، هزینه های درمانی کاهش یافته و به نفع نظام سلامت است.

کلینیک های مشاوره بیهوشی هزینه های درمانی را کاهش می دهند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر فاطمه فرهودی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه در این راستا پروسه های درمانی کوتاه می شود، اظهار کرد: بیماران با حضور در این کلینیک ها می توانند روش بیهوشی خود برای جراحی را تعیین کنند.

وی با اشاره به اینکه از نظر دانش بیهوشی مشکلی نداریم، افزود: در زمینه بیهوشی، تکنولوژی خیلی پیشرفت کرده و روش ها و درمان های جدیدی ارائه شده است.

رئیس انجمن بیهوشی مازندران با بیان اینکه به تکنولوژی، روش ها و داروهای جدید بیهوشی دسترسی نداریم، اضافه کرد: به خاطر کاستی های نظام سلامت و ضعف درمانی و مالی بیمارستان ها، تکنولوژی های درمانی با تاخیر به کشورمان می رسد و بیمارستانها توانایی خرید دستگاه های جدید و جایگزین کردن تجهیزات فرسوده را ندارند.

دکتر فرهودی در پاسخ به سوال قدس با اشاره به اینکه ۱۰۰ متخصص بیهوشی در مازندران فعالیت دارند، خاطر نشان کرد: با قوانین موجود، هر دو اتاق عمل به یک متخصص بیهوشی نیاز دارد و اگر به طرح تحول سلامت ارزش واقعی اش را بدهند، به متخصصین بیهوشی بیشتری درمازندران نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۲۰۰ هزار عمل جراحی در بیمارستان های دولتی مازندران اتفاق می افتد، یادآور شد: از این میان، حدود ۳۸ هزار عمل جراحی بزرگ در سطح استان صورت می گیرد.

رئیس انجمن بیهوشی مازندران با بیان اینکه حق هیچ انسانی نیست که درد را تحمل کند، گفت: تخصص فلوشیب درد از ۱۰ سال پیش در کشورمان شروع به کار کرده و توانستیم با این دانش، دردهای حاد و مزمن را التیام دهیم.

دکتر فرهودی تاکید کرد: اگر از متخصصین بیهوشی مسولیت می خواهیم باید تجهیزات و امکانات لازم را در اختیارشان قرار دهیم.

وی در رابطه با پرسش قدس مبنی بر چگونگی ارتقا دانش علمی متخصصین بیهوشی یادآور شد: متخصصین این رشته از دو طریق آموزش های مداوم پزشکی و شرکت در کنگره های تخصصی علم روز را فرا می گیرند.

رئیس انجمن بیهوشی مازندران در رابطه با سوال دیگر قس مبنی بر چگونگی کاهش عوارض ناشی از بیهوشی، افزود: بی حسی ها در گذشته عوارضی را بدنبال داشته است که با روش ها جدید و استفاده از تکنولوژی های نو، دیگر شاهد بروز این عوارض نیستیم.

دکتر فوهودی یادآور شد: با فرهنگ سازی صورت گرفته، رغبت بیماران به بی حسی موضعی افزایش یافته است.

برچسب‌ها