یزد- مشاور مدیر کل میراث فرهنگی استان با بیان ینکه موزه ها گنجینه های ارزشمند و تاریخ تمدن هر کشوری هستند گفت: یزد از لحاظ تعداد موزه بعد از اصفهان در کشور رتبه دوم را دارا می باشد ولی تعداد بازدیدکنندگان از موزه های استان بسیار کم است.

خانه صدر العلماء به بزرگترین موزه منطقه جنوب کشور تبدیل می شود

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی فاطمی شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه سازه های دستی با نعل اسب در ایران اظهارداشت: یکی از دلایلی که استقبال از موزه ها کم بوده پراکندگی موزه هابوده و به همین دلیل در نظر داریم موزه های استان را در یک مکان مشخص تجمیع کنیم.

وی افزود: خانه صدر العلماء که یکی از خانه های تاریخی استان به شمار می رود و قرار شد با همکاری بیت شهید صدوقی این خانه  به بزرگترین موزه منطقه جنوب کشور تبدیل شود.
فاطمی با بیان اینکه تنها موزه تخصصی استان موزه قصر آیینه یزد می باشد تصریح کرد: آثار بسیار نفیس و تاریخی در این موزه  نگهداری می شود.
این مسئول خاطر نشان ساخت: صنعت اسب در حوزه گردشگری مورد بی مهری قرارگرفته و نمایشگاه این امکان را فراهم کرده ه که در کنار خلاقیت از نعل اسب به معرفی و آثار این صنعت و رونق صنعت گردشگری پرداخته شود.

وی افزود: مهمترین هدف برپایی این نمایشگاه در استان یزد، افزایش توجه به صنعت اسب است که در استان یزد از رونق بسیار ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند زمینه جذب گردشگر را فراهم سازد و آثار قرار گرفته در این نمایشگاه به صورت تلفیقی از چوپ و فلز است که تعدادی از آنها حتی قابلیت استفاده کاربردی هم دارند و تعدادی هم با هدف تزئینی تولید شده است.

برچسب‌ها