کارشناس و مشاور دینی با بیان اینکه بی‌عفتی مقدمه نابودی هویت زن است، زن را در تهاجم فرهنگی عنصر سهل الوصولی برای بی عفت کردن جامعه دانست.

تساوی جنسیتی؛ خدعه‌ای برای بی‌هویت سازی زنان

 به گزارش «قدس آنلاین»،  حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری در پاسخ به این پرسش که ویژگی بانوی تراز اسلام کدام است، گفت: خداوند در عالم هستی بهترین نقش آفرینی را در قالب دین برای انسان طراحی کرده است.

وی افزود: زمانی که ساخته بشر دارای قاعده و قوانین خاص است چگونه می‌شود عالم هستی که همه مخلوق خداوند به شمار می‌روند فاقد قواعد و قانون باشند؛ بنابراین لازم است انسان طبق قانون الهی در این عالم به بندگی معبود بپردازد و این مهم تنها در قالب دین است که محقق می‌شود.

زنان در نقش‌های متفاوت

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه خداوند به زنان نقش‌های متفاوتی عطا کرده است، بیان داشت: نخستین نقشی که خداوند به زنان عطا کرده نقش دختر بودن است دختر مونس و انیس پدر و مادر و وجودش برای خانه سرشار از نشاط و آرامش است، پیامبر(ص) به حضرت زهرا(ص) می‌فرمایند «زهراجان! تو مایه آرامش و سرور قلب من هستی، من زمانی که تو را می‌بوسم و می‌بویم بوی بهشت را از وجود تو استشمام می‌کنم».

خطیب مشهور ادامه داد: ویژگی های همفکری، همدلی و همراهی می‌تواند در نقش خواهری متجلی شود، ما وجود مقدس حضرت زینب(س) را در کنار امام حسین(ع) و وجود مقدس حضرت معصومه(س) را در کنار امام رضا(ع) این گونه می‌بینیم که در کنار برادر یار و یاور آنان بودند، بسیاری از خواهران شهدا در طول تاریخ و دوران دفاع مقدس این نقش آفرینی را به بهترین شکل منصه ظهور رساندند.

استاد حوزه علمیه در ادامه نقش همسری را از دیگر ویژگی‌های بانوی تراز اسلام بیان کرد و گفت: خداوند متعال در آیه ۳۴ سوره نساء نقش همسری را صالحات بیان می‌فرماید یعنی آن چیزی که از زیبایی، جذابیت و لطافت در وجود زن است جز برای همسرش در اختیار هیچ نامحرمی قرار ندهد؛ بنابراین زن باید در کنار همسرش صالحات، قانتات و حافظات للغیب باشد.

کارشناس مسائل مذهبی اضافه کرد: زن تراز اسلام اگر بخواهد نقش مادری را به طور کامل ایفا کند نخست باید خود فردی باحیا و عفیف بوده و با تقویت ظرفیت وجودی خویش در همه حال متوکل الی‌الله و متوسل به اهل بیت(ع) باشد تا بتواند با تلاش و مجاهدت، بهشت که وعده الهی است را کسب کند. تأثیر و  نقش مادر در تربیت فرزند بیش از پدر است مادر می‌تواند رفتار، اخلاق، عاطفه و شخصیت ظاهری و باطنی فرزند را به بهترین وجه تنظیم کند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری افزود: اگر زن نقش خواهری، مادری، دختری و همسری را به درستی انجام دهد می‌تواند در عرصه اجتماع نیز با دفاع از اسلام، ارزش‌ها و ولایت نقش آفرین باشد، همچنان که حضرت زهرا(س) و بانوان نمونه اسلام این نقش آفرینی را داشتند. نقش آفرینی در عرصه اجتماع می‌تواند به مشاغل مخصوص بانوان، حضور در راهپیمایی‌ها و انتخابات، اقامه نماز جمعه و غیره اختصاص یابد.

حمایت از بانوان وظیفه دولت اسلامی است

وی در پاسخ به دیگر پرسش مبنی بر اینکه دولت اسلامی در شکل گیری صحیح شخصیت دختران جامعه چه وظایفی برعهده دارد، گفت: دولت اسلامی باید برای نقش آفرینی درست بانوان چه در عرصه خانواده و جامعه بسترسازی کند و با هدایت و جهت دهی لازم آنان را در رسیدن به کمال یاری رساند.

کارشناس رسانه ملی اضافه کرد: حمایت و پشتیبانی از بانوان از دیگر وظایف دولت اسلامی به شمار می‌رود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امروز برخی درصدد آن هستند که هویت زن مسلمان را به اسم آزادی و پیشرفت زنان وارونه جلوه دهند در حالی که نگاه اصیل اسلام در زمینه هویت بخشی به زنان این چنین نیست، عنوان کرد: مهمترین ابزار فرهنگ غرب برای ضربه زدن به هویت واقعی زنان، مطرح کردن مساله تساوی جنسیتی است آنان این گونه بیان می‌کنند که زنان و مردان هیچ تفاوتی با یکدیگر جز در مونث و مذکر بودن ندارند.

وی افزود: اسلام بانوان را به عنوان جنس لطیف معرفی می‌کند، برهمین اساس فعالیت‌های نرم افزاری را برعهده او نهاده و چون مردان سخت و زمخت هستند، انجام کارهای دشوار را به آنها واگذار کرده است؛ بنابراین اگر بانوان بخواهند از هویت و جایگاه واقعی خود محافظت کنند باید به نگاه زیبای اسلام توجه ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام ماندگاری ادامه داد: اگر بانوان تبلیغ غرب را که مبنی بر تساوی جنسیتی استوار است را باور کنند نتیجه این است که در میادین ورزشی، تحصیلی و اجتماعی غرب بانوان را وادار به مسابقه غلط با مردان کرده و آنان را آلت دست مردان برای سوء استفاده‌های تجاری و شهوانی قرار می‌دهند.

بی‌عفتی مقدمه نابودی هویت زن

کارشناس رسانه ملی در تبیین اینکه امروزه زنان جامعه در هویت سازی متناسب با تمدن اسلامی با خطراتی رو به رو هستند که باید به آن توجه جدی کنند، گفت: امروز دشمن به این نتیجه رسیده است که نمی‌تواند با جنگ نظامی خدشه‌ای به اسلام و انقلاب وارد کند همچنین آنان در جنگ سیاسی نیز با استفاده از تحریم‌ها، بایکوت و منزوی کردن‌ ایران نتوانستند کاری از پیش ببرند برهمین اساس دشمن بااستفاده از حمله فرهنگی تلاش دارد تا از این طریق به انقلاب اسلامی ضربه وارد کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در تهاجم و شبیخون فرهنگی زن می‌تواند به عنوان یک ابزار برای دشمن نقش آفرین باشد چرا که پایه و اساس حمله فرهنگی بر بی‌عفتی، بی‌غیرتی و بی‌هویتی استوار است و زن عنصر سهل الوصولی برای بی عفت کردن جامعه و بی غیرت کردن مردها به شمار می‌رود؛  بنابراین اگر بانوان نسبت به این خطر هوشیار باشند بی شک از موقیعت و جایگاه رفیعی که خداوند به آنان عطا کرده حفاظت و صیانت خواهند کرد.

وی افزود: امام راحل فرمودند «از دامن زن، مرد به معراج ‌رود» دشمن فهمید که اگر دامن زنان را بی حیا کند دیگر مردی از دامن آنان به معراج نخواهد رفت، اگر زنان حیا و عفتشان را در بیرون از خانه و اطاعتشان را در درون خانه نسبت به همسرانشان رعایت کنند به یقین دشمن در حمله فرهنگی نیز ناکام و ناامید خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در پایان خاطر نشان کرد: بانوان با الگوگیری از حضرت زهرا(س) و بانوان نمونه اسلام می‌توانند در جایگاه خودشان به خوبی ایفای نقش کرده و در اصلاح جامعه و جهان نقش آفرین باشند

منبع: خبرگزاری رسا

برچسب‌ها