تبریز- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ساخت تونل انرژی جهت پایدار کردن برق، گفت: دو نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در استان در حال احداث است و عملیات احداث نیروگاه هزار مگاواتی نیز به زودی اجرایی می شود.

عملیات احداث نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی در آذربایجان شرقی آغاز می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از تبریز، محمدصادق پورمهدی  عصر امروز در جلسه شورای اداری استان، با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه وزارت نیرو در استان افزود: مشترکین آب شهری در این مدت ۱۴۴ درصد افزایش یافته این در حالی است که در سال ۱۳۹۲ با بحران آب شرب مواجه بودیم.

وی ادامه داد: در این مدت طول شبکه آبرسانی شهری به بیش از ۱۰ هزار کیلومتر رسیده است و ۷۸۰ کیلومتر شبکه آبرسانی جدید احداث شده است.

پورمهدی اظهار کرد: در این مدت ۶۵۰ کیلومتر شبکه فاضلاب شهری اجرا شده که ۲۵۰ کیلومتر آن در شهرستان تبریز احداث شده است.

وی گفت: ۳۵۵ روستا در این مدت آبرسانی انجام و در بخش احداث شبکه آبرسانی مرزی نیز پنج هزار هکتار با بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اجرا شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ساخت تونل انرژی جهت پایدار کردن برق، افزود: دو نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در استان در حال احداث است و عملیات احداث نیروگاه هزار مگاواتی نیز به زودی اجرایی می شود.

وی ادامه داد: در زمان تحویل گرفتن دولت در آذربایجان شرقی ۲۸۵ کیلومتر بزرگراه وجود داشت که در سه سال گذشته با وجود کمبود اعتبارات و منابع ۱۶۵ کیلومتر به بزرگراه های استان اضافه شده است.

پورمهدی اظهار کرد: از سال ۸۶ تا ۹۲ اعتبار هزینه شده برای بزرگراه اهر ۲۳ میلیارد تومان بود و در سه سال گذشته ۵۵ میلیارد تومان برای تکمیل این بزرگراه هزینه شده است.

وی در خصوص مساکن مهر گفت: ۵۰ هزار مسکن مهر بدون تامین زیرساخت های آن در دولت گذشته افتتاح شده بود در سه سال گذشته ۵۰ هزار مسکن مهر جدید واگذار شده و هیچ مسکن مهری که مشکل آب، برق و گاز داشته باشد تحویل داده نشده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: در حوزه درمان نیز اقدامات خوبی انجام شده و در این سه سال ۱۲۰ هزار متر مربع به فضای درمانی استان اضافه شده است و ۳۶۰ هزار متر مربع در حال احداث است.

وی ادامه داد: تا سال ۱۳۹۲ برای قطار شهری تبریز ۷۵۰ میلیارد تومان هزینه شده بود که در سه سال گذشته بیش از یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان پول تزریق شده است.

پورمهدی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش گردشگری اضافه کرد: تعداد تخت های اقامتی و گردشگری استان از هشت هزار و ۵۱۷ تخت به ۹ هزار و ۵۳۹ تخت رسیده و ۱۶ هتل با سه هزار و ۲۰۰ تخت در حال احداث است.

وی افزود: یک هزارو ۹۰۰ دهیار در استان وجود دارد که ۳۰۶ میلیارد تومان اعتبار به این دهیاری ها تخصیص یافته است

برچسب‌ها