مشهد- مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه‌های آستان قدس رضوی از افتتاح مهمانسرای جدید حضرت با بهره‌گیری از تازه‌ترین فناوری روز و با ظرفیت پذیرایی از ۳۵۰۰ نفر هم‌زمان با میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) خبر داد.

مهمانسرای جدید امام رضا(ع) افتتاح می شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدامین توکلی‌زاده اظهار داشت: مهمانسرای جدید حضرت با بهره‌گیری از امکانات مدرن و تکنولوژی روز دنیا در پنج طبقه جهت تبرک زوار از غذای متبرک حضرت بزوی بهره‌برداری می‌شود، این در حالی است که ظرفیت مهمانسرای قدیمی حدود ۱۶۰۰ نفر بوده است.

وی با اشاره به برخی مشکلاتی که مهمانسرای قدیمی حضرت جهت خدمت رسانی به زائرین بر سر راه داشت، خاطرنشان کرد: وجود مهمانسرا در قلب حرم مطهر رضوی مشکلاتی را به همراه داشت، که از آن جمله می‌توان به واقع شدن در مسیر اصلی تردد زائران و ایجاد آشفتگی در مسیر ورودی به صحن‌های آزادی و انقلاب، عدم دسترسی بخش آشپزخانه و انبارها به رینگ زیرگذر و بالاجبار تردد ماشین آلات سنگین در صحن و سرای رضوی و نزدیک بودن مهمانسرا به اماکن متبرکه و استشمام بوی غذا در صحن‌ و رواق‌های حرم مطهر، اشاره کرد.

توکلی زاده با بیان اینکه محدودیت‌های موجود در ساختمان‌های اطراف و نزدیکی به بخش زیارتی، امکان توسعه مجدد مهمانسرای قدیمی را ناممکن کرده بود، عنوان کرد: قدیمی بودن بنا، امکانات و تجهیزات میهمانسرای قدیمی موجب دشواری در خدمت رسانی به زائرین شده بود که همه این موارد در نهایت آستان قدس رضوی را به این جمع بندی رساند که باید فضای مهمانسرا از قلب حرم مطهر به اطراف آن منتقل شود.

وی اضافه کرد: در همین راستا احداث میهمانسرای جدید حضرت با ظرفیتی ۳۵۰۰  نفر در پنج طبقه و مجهز به امکانات مدرن و روز دنیا در مجاورت با جداره‌های مجموعه حرم مطهر حضرت رضا(ع) در سال ۹۲ آغاز شد و با همت و تلاش مضاعف امکان بهره برداری از آن در سال ۹۵ فراهم آمد.

مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه‌ آستان قدس رضوی با اشاره به امکانات و تجهیزات مدرن مهمانسرای جدید حضرت، ابراز  داشت: سردخانه‌ای مدرن، آشپزخانه‌ای بسیار مجهز و کم نظیر، تاسیساتی پیشرفته همراه با تکنولوژی روز دنیا و فضایی زیبا با معماری اصیل اسلامی-ایرانی از ویژگی‌های میهمانسرای جدید حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) است که جهت پذیرایی از میهمانان امام جود و کرم، در سال ۹۶ مورد استفاده و بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

توکلی زاده در پایان با بیان اینکه تدابیری در نظر گرفته شده تا ضمن بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا همان طعمی که از غذا با روش طبخ سنتی انتظار می‌رود در غذای متبرک حضرت حفظ شود، تصریح کرد: مهمانسرای جدید در زمینی به مساحت ۲۳۰۰ متر مربع و با زیربنای کلی ۱۱۸۴۰ متر مربع احداث شده است.

برچسب‌ها