سمنان- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شاهرود با اشاره به اینکه این شهرستان درمجموع برای تعطیلات نوروزی ظرفیت اسکان ۱۵ هزار نفر شب را دارد گفت: تور رایگان شاهرود گردی برای مسافران نوروزی برگزار می‌شود.

تور رایگان شاهرود گردی  برگزار می شود/برپایی مراسم ویژه نوروزگاه

به گزارش قدس انلاین، حمیدرضا حسنی اظهار داشت: تورهای رایگان نوروزی شاهرود گردی با همکاری سمن‌های فعال در حوزه گردشگری برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این تورها هرروز تعطیلات نوروزی در شاهرود برگزارشده و در آن گردشگران نوروزی از مجموعه آبشار شاهرود به جاذبه‌های گردشگری این شهرستان در شهرهای شاهرود و بسطام سفر می‌کنند.

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان شاهرود عنوان کرد: "نوروزگاه" برنامه ویژه مردم شاهرود در ایام نوروز است که میراث معنوی و آئین‌ها و رسوم شاهرودی‌ها را در این ایام به مسافران نوروزی معرفی می‌کند.

حسنی با اشاره به اینکه این برنامه فرهنگی در مکان برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی شاهرود برگزار می‌شود اضافه کرد: بازدید هزاران گردشگر از این نمایشگاه ظرفیت مناسبی است تا میراث معنوی شاهرود به بازدیدکنندگان آن معرفی شود.

وی با بیان اینکه اکنون رسومی مانند گل هاکنی در مجن، آب دعا در لحظه تحویل سال، طوق بندان شاهرود و نیز عیدانه در این شهرستان ثبت آثار معنوی ملی شده است بیان کرد: نباید بگذاریم که آداب و سنن شاهرودی‌ها فراموش شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه این شهرستان درمجموع برای تعطیلات نوروزی ظرفیت اسکان ۱۵ هزار نفر شب را دارد بیان کرد: ۶ هزار نفر شب از این ظرفیت را کلاس‌های درس شهرستان شاهرود برای مسافران فرهنگی و غیر فرهنگی عبوری از این شهرستان ایجاد کرده‌اند.

حسنی افزود: هتل‌ها، مهمان‌پذیرها و اماکن اقامتی بوم‌گردی در شهرستان شاهرود نیز درمجموع یک هزار و ۷۴۵ نفر شب ظرفیت اقامتی در این شهرستان ایجاد کرده‌اند.

وی از ظرفیت ۲ هزارنفری زائرسراهای موجود در این شهرستان خبر داد و گفت: با احتساب ظرفیت‌های اسکان اضطراری در شاهرود، مجموع ظرفیت اقامتی در این شهرستان به ۱۵ هزار نفر شب می‌رسد.

برچسب‌ها