جانشین پلیس آگاهی ناجا از تسهیل رسیدگی پرونده سرقت از مسافران نوروزی خبر داد و گفت: مالباختگان پس از تشکیل پرونده در محل وقوع سرقت می‌توانند ادامه خدمات انتظامی و قضایی خود را از استان محل سکونت‌شان پیگیری کنند.

تسهیل رسیدگی به پرونده‌های سرقت از مسافران نوروزی/ تشکیل پرونده در محل سرقت و پیگیری در محل سکونت

 به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از پایگاه خبری پلیس،  سردار مسعود منفرد جانشین  پلیس آگاهی نیروی انتظامی، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و همچنین فرا رسیدن بهار طبیعت، اظهار داشت: شهروندان قبل از آنکه در تدارک یک مسافرت لذت‌بخش باشند باید به امنیت اموال، منزل و ایمنی خودروی خود نیز توجه و دقت لازم را داشته باشند.

وی افزود: از آنجا که هر ساله در ایام تعطیلات نوروز بر میزان سفرها افزوده شده و احتمال اینکه مسافران اموال و اشیای با ارزش خود را جهت استفاده یا اطمینان از امن بودن محل نگهداری، به همراه خود دارند متاسفانه این امر شرایط را برای سوء استفاده سارقان فراهم می‌کند.

سردار منفرد تصریح کرد: اغلب موارد این سارقان در اطراف محل استراحت و اقامت مسافران کمین کرده تا با سوء استفاده از سهل انگاری آنان، اقدام به سرقت اموال آنها کنند.

وی اضافه کرد: از طرفی در مواقعی که از مسافران سرقتی انجام می‌شود عدم آشنایی مالباختگان با موقعیت جغرافیایی وقوع جرم و همچنین عدم امکان حضور طولانی مدت جهت پیگیری شکایت و پرونده خود در استان مقصد با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند.

این مقام بلند پایه آگاهی با اشاره به دستورالعمل تسهیل رسیدگی به پرونده سرقت از مسافران به استان‌های سراسر کشور، اظهار داشت: به جهت اهمیت این موضوع در راستای جلوگیری از سرگردانی مسافران و ایجاد بسترهای لازم، مالباختگان پس از تشکیل پرونده در محل وقوع سرقت می‌توانند ادامه خدمات انتظامی و قضایی خود را از استان محل سکونت خود پیگیری کنند.

جانشین پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه پلیس موظف به تشکیل پرونده مسافران مالباخته نوروزی است، تصریح کرد: ارجاع پرونده به محل سکونت مالباخته حداکثر ظرف ۲۴ ساعت توسط مأموران به اداره‌های مبارزه با سرقت استان‌ها باعث تسریع و تسهیل این خدمات به مسافران می شود.

وی با بیان اینکه در پیگیری پرونده نیاز به حضور مالباخته در محل وقوع جرم نیست، خاطرنشان کرد: پلیس آگاهی محل سکونت مالباخته نیز با دریافت گزارش سرقت ارسالی از استان محل وقوع، ضمن در دستور کار قرار دادن موضوع و پیگیری‌های لازم جهت کشف اموال مسروقه در صورت شناسایی سارق، شاکی را مطلع می‌کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: پلیس آگاهی تلاش دارد با انجام این خدمات، مسافران بتوانند بدون دغدغه و با اطمینان سفر خود را ادامه دهند و همچنین مالباخته در کمترین زمان بتواند نتیجه مطلوبی را حاصل کند.

سردار منفرد، به رعایت شهروندان به توصیه‌های پلیس تأکید کرد و گفت: هر اندازه که هموطنان به نکات پیشگیرانه دقت و توجه داشته باشند، مجرمان را در رسیدن به اهداف و خواسته‌های شوم‌شان ناکام خواهند گذاشت.

جانشین پلیس آگاهی ناجا با تأکید بر حضور فعال و خدمات کارکنان پلیس آگاهی در ایام نوروز، گفت: تکریم ارباب رجوع و خوش رفتاری با شهروندان از الزامات این پلیس است اما این مهم در ایام خاص جهت جلب اعتماد و رضایت مندی هموطنان تشدید خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها