کرمان- حجت الاسلام عرب پور گفت: بانوان جامعه باید بدانند که نام گذاری روز میلاد حضرت زهرا(س) به عنوان روز زن مسئولیت آنان را در حفظ حریم آن حضرت و پیمودن راه عفت، تقوا و پاکدامنی بیشتر می کند.

راه حضرت زهرا(س) راه تقوا و پاکدامنی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام مهدی عرب پور در آیین نماز جمعه کرمان به بیان ویژگی های شخصیتی حضرت زهرا(س) پرداخت و اظهار کرد: ما تنها به بیان گوشه ای از ن دریای عظیم می توانیم بپردازیم.

وی با بیان اینکه بقاء ذریه پیامبر اکرم(ص) از نسل حضرت زهرا(س) محقق شده است، گفت: حب و بغض آن حضرت واسطه قبولی ایمان اشخاص است و مقام ایشان را جز پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) کسی درک نکرد.

امام جمعه موقت کرمان به آیاتی از قرآن که در شأن حضرت زهرا(س) نازل شده، اشاره کرد و گفت: فاطمه(س) پاره تن پیامبر(ص) بوده و احادیث زیادی از رسول‌الله(ص) درباره ایشان بیان شده است.

وی با بیان اینکه نه تنها شیعه که اهل سنت نیز احادیث زیادی را در کتب خود در شان حضرت فاطمه(س) دارند گفت: آن حضرت صاحب مصحفی هستند که در دست امامان ما بوده و امروز نیز نزد امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام عرب پور با اشاره به اینکه بانوان جامعه ما باید بدانند که نامگذاری روز میلاد حضرت زهرا(س) به نام زن مسئولیت آنان را بیشتر می‌کند خاطر نشان کرد: راه زهرا راه تقوا، عفت، پاکدامنی، علم، مبارزه با ستم و ستمگری، مربی‌گری، تربیت فرزندان و حفظ بنیان خانواده در همه جهات بود و زنان با الگو گرفتن از راه ایشان، به سعادت و رستگاری می‌رسند.

وی با بیان اینکه در شان زنان ما نیست که با وضعیت نامناسب در جامعه حضور یابند تصریح کرد: حفظ حریم و شخصیت والای بانوان در جامعه در درجه اول مسئولیت یک زن شیعه و مسلمانان است.

حجت الاسلام عرب پور با اشاره به اینکه غرب نگاه مادی و منفعت‌طلبانه به زن دارد گفت: غرب تنها شعار آزادی زنان سر می‌دهد و در عمل به زن نگاه ابزاری داشته و با آزادی دادن بی‌جا به زن در جهت منافع خود، آن از بهره مادی، اقتصادی و جنسی می‌برد.

امام جمعه موقت کرمان نگاه اسلام به زن را نگاه متعالی برشمرد و گف: زن و مرد در پیشگاه خداوند فرقی ندارد مگر آنان که با تقواترند.

وی با بیان اینکه زن در اسلام کرامت و شرافت دارد گفت: باید تفکرات فمنیستی و غربی را کنار گذاشت و دراستای دیدگاه اسلام نسبت به زن قدم برداشت.

حجت الاسلام عرب پور با اشاره به اینکه در بسیاری از جوامعی که دم از آزادی زنان می‌زنند برده‌فروشی نوین زنان صورت می‌گیرد گفت: اسلام بر خلاف جوامع غربی رشد و ارتقاء علمی زنان را مورد اهمیت قرار می‌دهد.

وی با اشاره به جایگاه پدر و مادر گفت: تکریم جایگاه پدر و مادر مخصوص یک روز نیست و هر زمانی باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به وجود احادیثی از ائمه در مورد صحه گذاشتن بر عید نوروز گفت: آئین خوب این عید از دیدگاه اسلام نیز مورد تاکید است.

وی با تاکید بر اینکه بهار نمایش قیامت است گفت: آمدن بهار باید تلنگری برای ما باشد و از آن درس معاد بگیریم.

حجت الاسلام عرب پور با تاکید بر اینکه در این ایام به فکر دیگر خانواده‌ها نیز باشیم گفت: در این ایام عده‌ای با تشکیل ستاد نوروزی سعی در فراهم کردن ایام و روزهای خوبی برای ما هستند که جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به لزوم برگزاری این اعیاد در شان و جایگاه واقعی خود گفت: رعایت شئونات اسلامی، بهره گرفتن از معنویت شهدا در لحظه تحویل سال و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در این روزها سالی پر برکت و همراه با سلامت و سعادت را برای ما رقم خواهد زد.

برچسب‌ها