امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه تحریم‌ها را بزرگ کردیم و خودمان را کوچک نشان دادیم و دشمن را قوی کردیم، گفت: خسارت‌های گذشته باید مورد توجه مردم قرار گیرد و باید بر دولتمردان نظارت شود.

تحریم هارا بزرگ و خودمان را کوچک کردیم

به گزارش قدس آنلاین،حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های جمعه این هفته با اشاره به آیه ۳۵ سوره محمد خاطرنشان کرد: دولتمردان نباید کشور را دست کم بگیرند و به این علت دست دوستی به دشمن دراز کنند، در آینده مراقب باشیم مبادا ضعف‌هایی که در گذشته به دشمن نشان داده شد دوباره تکرار شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به در پیش بودن انتخابات تصریح کرد: این محاسبات باید در تصمیم‌های آینده نقش داشته باشد و حتما در این زمینه تصمیم درست گرفته شود.

وی افزود: کارها باید براساس تقوا و رضایت پروردگار پایه‌گذاری شود، اظهارداشت: کسی که کارهایش را براساس تقوا و رضایت پروردگار انجام می‌دهد قطعا مانند کسی نیست که غیر از این پایه گذاری می‌کند و کارها را براساس نفس و امور دنیایی شکل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بدانید کسی که اینگونه عمل می‌کند قطعا با خداوند معامله کرده که معامله‌اش سودمند است، افزود: اگر بنا داریم گروهی را تقویت و یا در برابر گروهی بیاستیم باید براساس تقوا و رضای الهی باشد نه اینکه این جهت‌گیری‌ها براساس نگاه‌های حزبی، قومی و نشأت گرفته از نفس باشد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به ضرورت اقدامات انجام شده در یک سال گذشته بیان کرد: باید بررسی شود که در یک سال گذشته کشور پیشرفت، پسرفت و یا دچار ایستایی بوده است، قطعا باید دستاوردهای مهم سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و اخلاقی مهمی داشته باشد که در غیر این صورت باید علت آن بررسی شود.ن

نکونام با اشاره به انتحابات شوراها خاطرنشان کرد: فرد اصلح انتخاب تا خسارت‌های و ضعف‌های گذشته را شاهد نباشیم، همه مسائلی که گفته شد زیرمجمعه تقوا هستند مؤمن تنها کسی نیست که نماز بخواند بلکه نسبت به همه مسائل حساس باشد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به ضرورت توجه به ارزش‌های دینی در ایام نوروز خاطرنشن کرد: مبادا در این ایام از حد و حدود الهی عبور کنیم و شادی را با معصیت همراه کنیم، سعی شود با نمایش و مسابقات زمینه شادی مردم فراهم شود و حریم زن و مرد رعایت شود.

نکونام با بیان اینکه امسال، سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل بود، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که کارهای ضروری اقتصاد مقاومتی انجام نشده، مردم نیز معتقد هستند که کارهای ضروری انجام نشده است. قطعا کارهایی انجام شده که باید شکر کرد که قضاوت با مردم است و مردم باید عملکرد را بشنوند و قضاوت کنند.

وی با اشاره به تنزل جایگاه استکبار و ارتقای سطح جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: مظهر استکبار، آمریکا امروز با یک چالش درونی مواجه است و انقلاب اسلامی و مقاومت در منطقه ارتقا یافته است.

برچسب‌ها