تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) گفت: امروز با تلاش گسترده سازمان اوقاف که با جدیت پیگیر تحقق مطالبات رهبری است، بحث تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی تحقق یافته است.

طرح آرامش بهاری زمینه‌ساز تبلیغ صحیح دین است

 به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در آیین افتتاحیه طرح آرامش بهاری نوروز ۹۶ که در مزار مقدس شیخان برگزار شد اظهار کرد: بر اساس رسالتی که خداوند بر دوش روحانیون قرار داده، لازم است تبلیغ دین توسط طلاب علوم دینی در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: انبیاء و اولیای الهی برای تبلیغ دین، زحمات زیادی متحمل می‌شدند و مسیر سختی را می‌پیمودند و در ضمن به امت‌هایشان می‌گفتند اجری بابت رسالتمان از شما نخواهیم گرفت تا کسی گمان نکند پیامبران برای کسب مال دنیا دست به قیام زده‌اند.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه در عین حال، خطرات زیادی رسولان الهی و عالمان دینی را تهدید می‌کرد گفت: امروز شرایط سخت گذشته حاکم نیست و به برکت اهل بیت(ع) و نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)، فضای تبلیغ دین بسیار مناسب است.

وی ادامه داد: مدافعان حرم صدها کیلومتر فراتر از مرزهای کشورمان مشغول جهاد با تکفیری‌ها هستند تا در داخل کشور با آرامش به فعالیت‌های مذهبی و دینی بپردازیم بنابراین باید این فرصت را قدر دانست و با تلاش فراوان در راستای انجام وظایف دینی کوشید.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه حضور مردم در بقاع متبرکه به صورت خودجوش و بدون دعوت قبلی است گفت: محبت مردم نسبت به اهل بیت(ع) و فرزندان آنها در طول تاریخ وجود داشته و امروز بیش از گذشته جلوه‌گر شده است بنابراین حجت بر روحانیون و مبلغان دینی تمام شده و نباید در این زمینه کوتاهی شود.

امام جمعه قم تبلیغ دین اسلام را زمینه‌ساز ظهور امام عصر(عج) دانست و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب خواستار تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی شده‌اند و امروز با تلاش گسترده سازمان اوقاف که با جدیت پیگیر تحقق مطالبات رهبری است، این مهم تحقق یافته است.

منبع: خبرگزاری رسا

برچسب‌ها