ایلام- امام جمعه ایلام گفت: اجرای اقتصاد مقاومتی نیازمند تفکر و روحیه انقلابی است.

فاطمه (س) بهترین الگو و  اسوه برای زنان عالم/ اقتصاد مقاومتی نیازمند تفکر و روحیه انقلابی است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله محمدنقی لطفی در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: نسخه نجات بخش برای حل مشکلات اقتصادی در برابر ضعف مدیریتی و تحریم و کارشکنی دشمن اقتصاد مقاومتی است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: در سالی که به اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شده و اکنون تا پایان سال چند روزی باقی مانده است طبق شواهد و قرائن فاصله‌ای دور دست تا تحقق کامل این شعار مهم و اساسی وجود دارد.

وی ادامه داد: سؤوال مهم این است که مشکل و مانع اصلی در تحقق کامل و هدفمند اقتصاد مقاومتی کجاست؟ البته شعار دادن و برگزاری همایش و سخنرانی مسؤولان اجرایی از اقتصاد مقاومتی کم نیست اما چرا خروجی برنامه‌ها، سیاست‌ها و اقدامات در بسیاری از موارد با اقتصاد مقاومتی منطبق نیست به عبارت روشن‌تر چرا جای خالی و غیبت اقتصاد مقاومتی در تصمیمات حساس و کلیدی مشاهده می‌شود.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: پاسخ این است که در راستای اقتصاد مقاومتی اقدامات جدی صورت نگرفته است و حل مشکلات اقتصاد مقاومتی در زمینه اجرا و تحقق در تیم اقتصادی دولت به عنوان اقدام و عمل طرح نشده است تا جایی که رهبر انقلاب فرمودند اگر همه کارهای ضروری در موضوع اقتصاد مقاومتی انجام شده بود امروز تفاوت محسوسی را در اوضاع اقتصادی کشور و زندگی مردم شاهد بودیم.

لطفی تصریح کرد: باید در مسائلی نظیر تولید، اشتغال، از بین بردن رکود به معنای واقعی کلمه قاچاق و واردات و صادرات به گونه‌ای عمل کرد که مردم تاثیر آن را در زندگی خود کاملا احساس کنند اما اکنون اینگونه نیست، قطعا اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیازمند تفکر و روحیه انقلابی است نه تفکری که کلید حل مشکلات اقتصادی را در مذاکرات هسته‌ای در فرانسه و نیویورک و ژنو دنبال می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: بنابراین باید اذعان کرد که با روحیه ناب اسلامی و انقلابی می‌توان در جنگ اقتصادی تمام عیار دشمن پیروز از میدان خارج شد.

خطیب جمعه ایلام با اشاره به عید نوروز افزود: امام صادق (ع) فرمودند نوروز همان روزی است که ابراهیم خلیل بت‌های قومش را در آن روز برای شرکت در مراسم جشن از شهر خارج شده بودند، در هم شکست، در روایت دیگر می‌فرماید حادثه شگفت و بحت‌انگیز زنده شدن هزاران نفر از بنی اسرائیل به فرمان خدا که در آیه 243 سوره بقره به آن اشاره شده است در نوروز رخ داده است، که در یکی از شهرهای شام بر اثر رواج بیماری طاعون بسیاری از مردم هلاک شدند، این بیماری در حقیقت مجازاتی از طرف خدا برای آنها بود، از مجموع این مطالب به دست می‌آید که نوروز قبل از اسلام روز محترم و خاصی بوده است.

وی ادامه داد: علامه مجلسی می‌فرماید در کتب معتبر حدیثی از امام صادق (ع) راجع به نوروز قبل از اسلام نقل می‌کند که امام صادق (ع) فرمود نوروز آن روزی است که جبرئیل بر رسول اعظم نازل شد و  روزی است که رسول خدا علی (ع) را بر دوش گرفت تا همه بت‌های مکه را سرنگون کند و نوروز روزی است که امیرالمومنین (ع) بر خوارج نهروان پیروز شد و بالاخره نوروز آن روزی است که مهدی آل محمد (عج) قیام می‌کند.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش با سالروز وفات حاج احمد آقا اشاره کرد و گفت: حاج احمدآقا عزیزترین شخص نزد امام راحل و امین امام و رهبری در عرصه‌های مختلف بود.

وی ادامه داد: مرحوم حجت‌الاسلام حاج احمد آقا صبور و پرکار و بسیار جدی به معنای حقیقی کلمه بود، بیشتر عمر مفید خود را در خدمت امام و برای امام و اهداف و آرمان‌های الهی امام گذرانید و امام هم قدر این فرزند با کفایت خود را می‌دانستند، ایشان در سال‌های پایانی عمر خویش با انقطاع از امور دنیایی و سیاست در گوشه‌ای دور افتاده از مرکز تحولات مملکت مراتب عرفان و جهاد اکبر را گذراندند.

امام جمعه ایلام همچنین به موضوع جبهه ملی از نگاه امام پرداخت و افزود: جبهه ملی یک جریان ملی گرا و مخالف با اسلام و استقلال سیاسی و فرهنگی و اقتصادی است، 29 اسفند روز ملی شدن صنعت نفت، عامل مهم و اساسی در شکست نهضت ملی شدن صنعت نفت نفوذ سیاسی عناصر غرب گرا در دولت مصداق بود.

لطفی تصریح کرد: نهضت ملی شدن صنعت نفت رهایی کشور از استعمار انگلیس با رهبری مرجعیت دینی و حضور پرشور و انقلابی مردم ایران بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: در تاریخ معاصر یکی از حوادثی که به عنوان مبارزه با استعمار پیرانگلستان به وقوع پیوست نهضت ملی شدن صنعت نفت بود، اصولا در نهضت ملی شدن صنعت نفت نقش آیت‌الله کاشانی به عنوان یک رهبر دینی و کشاندن مردم مسلمان انقلابی به صحنه و پشتیبانی از دولت مصدق بر کسی پوشیده نیست و همین هم عامل مهم در پیروزی مصدق در برابر استبداد رژیم پهلوی بود، اما مهمترین عامل شکست مصدق اعتماد به غرب و تمسک به شعارها و انگیزه‌های بی‌ریشه و جدا از باورهای دینی مردم بود.

وی ادامه داد: در یک جمع بندی می‌توان گفت ناسیونالیسم مصدق با تکیه بر آزادی غربی و مردم گرائی غربی و کنار زدن اسلام و انگیزه‌های دینی تلاش کرد تا ایران را از جهان اسلام جدا کرده و به سوی فرهنگ جهان وطنی غربی سوق دهد.

خطیب جمعه ایلام همچنین به سالروز ولادت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و گفت: حضرت فاطمه (س) بهترین الگو و  اسوه برای همه زنان عالم در ابعاد مختلف زندگی است.

وی ادامه داد: بحث از زندگانی و سیره حضرات معصومین به ویژه حضرت صدیقه کبری(س) دارای آثار و برکاتی است که از جمله آنان تفکر و اندیشه و عبرت آموزی تقویت ایمان، الگو گرفتن، و حل مشکلات فرهنگی، احیای دینی و ارزش‌های والای الهی و انسانی است، جایگاه و مقامات دختر مکرم پیامبر اعظم (ص) حضرت فاطمه زهرا (س) نزد پروردگار از نزول آیه تطهیر مباهله، آیه مودت و سوره کوثر به دست می‌آید.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: از برکات و آثار وجودی آن حضرت یک هزار و 400 سال می‌گذرد و میلیون‌ها انسان در هر شبانه روز با استمرار از شخصیت معنوی آن بزرگوار به پیشگاه خداوند توسل می‌جویند، امید است جامعه اسلامی ما به ویژه زنان و بانوان ایران اسلامی ابعاد مختلف زندگی ام ابیها الگوی خود قرار بدهند.

برچسب‌ها