ایران در نامه‌ای به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرده که برجام این کشور را به خروج مازاد آب سنگین خود ملزم نمی‌کند.

برجام تهران را ملزم نمی‌کند آب سنگین مازاد خود را از کشور خارج کند

  به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از رویترز، جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به آژانس بین‌المللی  انرژی اتمی تاکید کرده که توافق هسته‌ای این کشور را به خروج مازاد آب سنگین خود ملزم نمی‌کند.

ایران در نامه‌ای به  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که روز پنجشنبه در اختیار کشورهای عضو قرار گرفت و در سایت آژانس نیز منتشر شد این موضوع را مطرح کرد که توافق هسته‌ای تهران را ملزم نمی‌کند آب سنگین مازاد خود را از کشور خارج کند.

در این نامه آمده است: هیچ بخشی در توافق ایران را ملزم نمی‌کند که آب سنگین مازاد خود را که در دسترس بازار بین‌الملل قرار دارد اما هنوز خریداری واقعی برای تحویل آن پیدا نکرده، به خارج از کشور انتقال دهد.

در توافق هسته‌ای عنوان شده که تمام آب سنگین مازاد برای صادرات به بازارهای جهانی طبق قیمتهای بین‌المللی آماده شده و به خریدار بین‌المللی تحویل داده می‌شود.

آمریکا هفته گذشته در بیانیه‌ای به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد: هر مقدار آب سنگین مازاد بیش از ظرفیت ۱۳۰ تن نباید در داخل ایران باقی بماند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها