گیلان -سخنگوی پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به آغاز مسافرت های نوروزی به استان، از تمامی رانندگان خواست صبر و شکیبایی لازم را بمنظور جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار داشته باشند.

رانندگان شکیبایی لازم را داشته باشند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پلیس گیلان ،سرگرد کریم فقیری گفت: هم اکنون در محورهای ورودی استان، شاهد حضور تدریجی مسافران نوروزی به گیلان هستیم که این امر لزوم صبر، حوصله و شکیبایی فزون تر رانندگان را می طلبد.

وی ادامه داد: روزهای پرترافیکی را در پیش داریم و لازم است همه هم وطنان برای به یادگار ماندن ساعت ها و روزهایی خاطره انگیز که در گیلان حضور دارند، نسبت به رعایت بیش از پیش قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی اهتمام لازم را داشته باشند.

پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان همچنین با توجه به افزایش سفرها در تعطیلات نوروزی و بمنظور تسهیل در عبور و مرور و ارتقاء ضریب ایمنی، محدودیت ها و ممنوعیت های عبور و مرور در محورهای استان اعمال کرده است.

بر این اساس؛ عبور و مرور انواع موتورسیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراه ها ، بزرگراه ها و محورهایی که ضرورت ایجاب کند، ممنوع است. تردد انواع تریلر و کامیون به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی نیز از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روزهای بیست و هفتم ، بیست و هشتم ، بیست و نهم و سی ام اسفندماه جاری و نیز چهارم ، دهم، یازدهم ، دوازدهم و چهاردهم فروردین ماه سال آینده از سمت قزوین به رشت و بالعکس ممنوع می باشد.

همچنین تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۸ تا ۲۴ روزهای بیست و هفتم، بیست و هشتم ، بیست و نهم و سی ام اسفندماه جاری و نیز یازدهم ، دوازدهم و چهاردهم فروردین ماه ۹۶ در محور اردبیل - آستارا و بالعکس ممنوع است.

ورود و تردد تمامی خودروهای ترانزیت مواد سوختی در داخل کشور نیز تا ساعت ۷ روز یکشنبه ششم فروردین ماه سال آینده و از ساعت ۷ یازدهم فروردین تا ساعت ۲۴ چهاردهم فروردین ماه ممنوع می باشد.

به منظور انتظام بخشی ترافیکی و برقراری امنیت در جاده ها در ایام نوروز، یک هزار واحد گشت با شش هزار نیروی پلیس در استان گیلان فعالیت دارند.

طرح گیلان مطهر نیز از ۲۸ اسفندماه تا ۱۳ فروردین ماه با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ناهنجاری های اخلاقی و ترویج امر به معروف و نهی از منکر در قالب برپایی یکصد ایستگاه در نقاط گردشگرپذیر استان نظیر سواحل و تفرجگاه ها با همکاری یک هزار و ۶۰۰ نیروی روحانی، بسیجی و عوامل انتظامی فعال خواهد بود.

برچسب‌ها