کرمان- رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای استان کرمان گفت: هیچ یکی از اعضای این هیات نباید از مسیر عدالت خارج شوند و باید صرفا براساس قوانین عمل کنند.

دخالت هیچ جناحی در انتخابات پذیرفته نیست

به گزارش قدس آنلاین، احمد انارکی محمدی صبح شنبه در نخستین گردهمایی اعضای هیات های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای کرمان که در  تالار اجتماعات شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد، اظهار کرد: دخالت هیچ جناح و دسته ای را در انتخابات قبول نداریم و انتخابات باید کاملا سالم برگزار شود.

وی با بیان اینکه باید براساس قوانین عمل کنیم، ادامه داد: قانون اساسی باید به عنوان فصل الخطاب در تمام مراحل انتخابات مدنظرمان باشد.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای کرمان با تأکید بر اینکه هیچ یک از اعضای هیات های نظارت استان، نباید از مسیر عدالت خارج شوند، ادامه داد: باید تلاش کنیم آبروی مردم حفظ شود.

قانون مداری اصل مهم انتخابات است

یحیی کمالی پور، نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی و عضو این هیات نیز در این جلسه اخلاق مداری و قانون مداری را در انتخابات یک اصل مهم دانست و اظهار کرد: تفکرات سیاسی نباید بر مسئولیت خطیر ما سیطره بیندازد.

وی با بیان اینکه باید در برگزاری انتخابات همگرایی داشته باشیم، ادامه داد: ضمن حفظ مواضع سیاسی، باید تقوای الهی را مدنظر قرار دهیم.

کمالی پور همچنین بر امانت‌داری و حفظ آبروی افراد در روند برگزاری انتخابات و حتی بعد از آن نیز تأکید کرد.

همکاری با هیات نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری ضروری است

فرشید فلاح، دبیر هیات نظارت بر انتخابات اسلامی شهر و روستای شوراهای اسلامی استان کرمان هم در این جلسه بر ضرورت تلاش برای برگزاری انتخاباتی سالم و کم حاشیه در سطح استان تأکید کرد و گفت: رویکرد فعالیت هیات نظارت استان، امانت داری، آبروداری، همکاری و کم کردن فاصله های سیاسی است.

وی به ضرورت همکاری و تعامل اعضای هیات های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با هیات های اجرایی اشاره کرد و گفت: ارتباط و هماهنگی با هیات های نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و استفاده از تجربیان آن ها نیز ضروری است.

فلاح از همکاری تمام دستگاه‌های دولتی با هیات‌های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خبر داد و افزود: اگر بستر برای برگزاری انتخابات به‌خوبی فراهم باشد، مردم نیز در برگزاری انتخابات کمک و مشارکت می‌کنند.

برچسب‌ها