معاونان وزرای خارجه ایران و قزاقستان در نشستی در آستانه راه های توسعه مناسبات دوجانبه و طیف وسیعی از مسائل منطقه­ ای و بین المللی مورد برررسی قرار دادند.

بررسی روابط ایران و قزاقستان در دیدار معاونان وزرای خارجه دو کشور

 به گزارش «قدس آنلاین»،  در رایزنی های سیاسی ایران و قزاقستان که با حضور معاونان وزرای امور خارجه دو کشور  در شهر آستانه برگزار شد، روند روابط دو کشور و راه های توسعه مناسبات دوجانبه و طیف وسیعی از مسایل منطقه­ ای و بین المللی مورد برررسی قرار گرفت.

در این نشست که با حضور ابراهیم رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ایران و «عاقل بیک کمال دین اف» معاون آسیا و آفریقای وزارت خارجه قزاقستان برگزار شد، طرفین با ارزیابی مثبت از روند روابط دو کشور، بر لزوم بهره برداری بیشتر از ظرفیت­های موجود برای ارتقای روابط، تسریع در اجرای توافقات حاصله در سفرهای روسای جمهور دو کشور، تسهیل امور مربوط به تردد اتباع دو کشور بویژه بازرگانان، فعالان اقتصادی و رانندگان، تسهیل تعاملات بانکی، حمایت از حقوق اتباع دو کشور، افزایش حجم مبادلات بازرگانی تاکید کردند.

طرفین همچنین با بررسی تحولات منطقه آسیای مرکزی، خاورمیانه، افغانستان، مسایل دریای خزر، تهدیدات افراطی گری و تروریسم، با اذعان به اشتراک مواضع و منافع دو کشور، توسعه مناسبات منطقه ای و مبارزه با تهدیدات مشترک و افزایش کارایی ساختارهای منطقه ای را مورد تاکید قرار دادند.

هماهنگی در خصوص برنامه مبادلات هیاتهای سیاسی، اقتصادی، پارلمانی، علمی و فرهنگی، برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، مشارکت فعال جمهوری اسلامی ایران در اکسپو -۲۰۱۷ در شهر آستانه، مشارکت قزاقستان در طرح های حمل و نقل و ترانزیت، ساخت ترمینال و مراکز لجستیکی از جمله موضوعات مورد تاکید در این نشست بود.

نشست رایزنی های سیاسی در سطح معاونین وزرای خارجه دو کشور در هر شش ماه و با هدف بررسی روند روابط دو کشور  برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها