بیرجند- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از بازگشایی ارگ کلاه فرنگی بیرجند برای بازدید مسافران نوروزی خبر داد.

ارگ کلاه فرنگی بیرجند برای بازدید گردشگران بازگشایی شد

به گزارش قدس آنلاین، حسن رمضانی ظهر شنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه دائمی صنایع دستی استان در جمع خبرنگاران گفت: نوروز امسال ارگ کلاه فرنگی بیرجند که در سال های گذشته در اختیارات ادارات بوده برای بازدید مسافران نوروزی آماده سازی شده است.

 وی با بیان اینکه ارگ کلاه فرنگی یکی از بناهای شاخص بیرجند است که قدمت آن به دوره زندیه بر می گردد، ادامه داد:  این بنا در سال ۹۴ از سوی استانداری به اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان واگذار شد.

 وی با اشاره به اینکه مرمت و بازسازی این بنای تاریخی از هنگام واگذاری آغاز ده است، بیان داشت: اگر چه هنوز مراحل احیاء و مرمت ادامه دارد اما تلاش کرده ایم تا زمینه را برای بازدید گردشگران نوروزی امسال فراهم کنیم.

وی با اشاره به برنامه های پیش بینی شده برای گردشگران نوروزی بیان کرد: ستاد خدمات سفر استان برنامه های خوبی اعم از موسیقی محلی، برگزاری جشن ها و نوروزگاه برای مسافران پیش بینی کرده است.

وی با بیان اینکه ۸۰۰ جاذبه گردشگری در استان وجود دارد، افزود: همچنین ۱۸ موزه در خراسان جنوبی پیش روی گردشگران نوروزی قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی عنوان کرد:  سه موزه جدید از جمله موزه عروسکهای سنتی و تاریخ طبیعی  نیز در ایام نوروز پذیرای گردشگران خواهد بود.      

برچسب‌ها