وزیر امورخارجه قزاقستان در دیدار بامعاون آسیا اقیانوسیه وزارت امورخارجه کشورمان گفت: قزاقستان از عضویت ایران در سازمان شانگ های حمایت می کند.

حمایت قزاقستان از عضویت ایران در سازمان شانگهای

  به گزارش «قدس آنلاین»،  ابراهیم رحیم پور معاون آسیا- اقیانوسیه وزارت امورخارجه با  غیرت عبدالرحمانف وزیر امورخارجه قزاقستان درتاریخ ۲۸ اسفند ۹۵۵ درآستانه دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف  ضمن بررسی زمینه های توسعه روابط، اجرای اسناد و توافقات دو کشور، درباره آخرین تحولات سیاسی و بین المللی رایزنی کردند.

وزیرامورخارجه قزاقستان با اشاره به ارزش یک میلیارد دلاری توافقات اقتصادی در سفر روسای جمهور دو کشور، این حجم قراردادها را مهم و نشانه اراده دو کشور برای ارتقاء روابط اقتصادی دانست.

وی در رابطه با همکاری در چهارچوب سازمان همکاری اسلامی گفت؛ برای ماچشم انداز و مشارکت اعضای سازمان همکاری اسلامی در موضوع فن آوری های نوین بسیار مهم است و در این زمینه ایران کشور برتر و پیشرو می باشد و این توان را دارد که در برگزاری اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی به قزاقستان کمک کند.

آقای عبدالرحمنف در رابطه با اجلاس سران سازمان شانگهای نیز اشاره کرد، قزاقستان از عضویت ایران در این سازمان حمایت می کند.

آقای رحیم پور نیز با اشاره به بیست و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان ایران و قزاقستان از روند روبه رشد روابط از جمله در بخش اقتصادی در سال ۹۵ ابراز خرسندی کرد و براجرای توافقات در زمینه های ترانزیت و حمل و نقل ریلی، انتقال انرژی، کشاورزی و مبادلات تجاری تاکید کرد.

معاون وزیر خارجه کشورمان با اشاره به برگزاری چند اجلاس منطقه ای در سطح سران در قزاقستان در سال ۲۰۱۷، اعلام کرد ایران تلاش می کند در این نشستها مشارکت کند. وی از انجام اصلاحات قانون اساسی قزاقستان استقبال کرد و آن را در راستای توسعه و ثبات این کشور دانست.

یادآور می شود، آقای رحیم پور برای حضور در مراسم بزرگداشت  بیست و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران و قزاقستان و برگزاری نشست رایزنی های سیاسی دو کشور به آستانه سفرکرده است.  

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها