مشهد- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی با تاکید بر لزوم زمینه سازی رقابتهای سالم انتخاباتی و خودداری از تخریب، گفت:احزاب ، گروهها و تشکلها باید با تصویر سازی درست زمینه شناساندن کاندیداها را برای مردم فراهم کنند.

بد اخلاقی در انتخابات جایگاهی ندارد

به گزارش قدس آنلاین، سید عبدالله ارجائی در توضیح رقابت سالم اظهار کرد: انتخابات فعالیتی رقابتی است و در رقابت سالم، خصومت، تهمت زنی و تخریب رقیب جایگاهی ندارد و رقابت سالم بیان توانمندی های خود، تشریح  برنامه ها و راه حل مشکلات است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در مورد اینکه جایگاه نقد عملکرد در تبلیغات انتخاباتی کجاست و فرق آن با تخریب چیست تصریح کرد: بررسی وضع موجود و توجه دادن مردم به وضع مطلوب، لازمه ی پیشرفت است وهیچگاه نباید به جایگاه و وضعیتی که در آن قرار داریم قانع باشیم.

وی افزود: نگاه ها و افق حرکت ها باید بلند باشد ولی در عین حال باید نقاط قوت فعلی هم دیده و یاد شود به این معنی که نباید کل عملکرد گذشتگان را در نگاه مردم بدون اثر جلوه داد و نباید تلاش آنان را نادیده گرفت و حتما باید به این توجه داشت که در آینده ای نزدیک کاندیدای امروز عضو سابق خواهد شد.

فرماندار اسبق فاروج با اشاره به نقش احزاب در انتخابات گفت: احزاب، گروه ها و تشکل ها، در روشن شدن فضا برای مردم نقش مهمی دارند، مخصوصا در انتخابات شوراهای شهر، زیرا تعداد نامزدها زیاد است و فرصت برای کسب شناخت کم است.

ارجائی افزود: نقش احزاب در انتخابات تعیین کننده است و به طور کلی برنامه محوری، رعایت اخلاق و تخصصی بودن فهرست های اعلامی جزو شاخص های فعالیت جریان های سیاسی باید باشد.

وی در خصوص ویژگی های شورای پنجم شهر مشهد تصریح کرد: مشهد شهری فراملی با مسائل پیچیده است و به همین خاطر مدیریت شهری  نقش مهمی در زندگی فعلی شهروندان و آینده شهر دارد، لذا بنظر می رسد شورای پنجم لازم است شورایی متعهد، متخصص، آشنا به مختصات و مسائل مشهد، دارای تجربه، خلاقیت و روحیه انقلابی باشد.

ارجائی نبود برنامه معین و مشخص، اهتمام نداشتن به مسائل اصلی و سرگرم شدن به مسائل دسته چندم، اتکا نکردن به فکر و توان نیروهای داخلی و اعتماد نداشتن به جوانان از اصلی ترین مشکلات فعلی کشور را اصلی ترین مشکلات امروز قوه مجریه دانست.

وی تاکید کرد: انتخابات، امتحانات است هم برای نامزدها، هم برای مجریان و هم  برای رای دهندگان بنابر این همگی باید خود را در محضر خداوند فرض کنند و قبل، حین و بعد انتخابات از بد اخلاقی دوری کرده و برای ارتقای جایگاه فعلی، هم در شورا و هم در قوه مجریه تلاش کنند.

برچسب‌ها