ایلام - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از رونمایی نرم افزار معرفی جاذبه های گردشگری استان ایلام (اپلیکیشن) ویژه ایام نوروز خبر داد.

نرم افزار جامع گردشگری استان ایلام رونمایی شد

به گزارش قدس آنلاین، از نرم افزار جامع گردشگری در نشست ستاد سفرهای نوروزی استان ایلام با حضور مسئولان و اعضای این ستاد رونمایی شد.
عبدالمالک شنبه زاده اظهار کرد: این نرم افزار (اپلیکیشن) توسط تیم اجرایی اندروید استان ایلام به سفارش اداره کل میراث فرهنگی استان تهیه شده است.
وی با بیان اینکه این نرم افزار (اپلیکیشن) جاذبه های گردشگری استان ایلام را معرفی می کند، افزود: جاذبه های گردشگری استان در این نرم افزار به تفکیک شهرستان ها معرفی می شود تا گردشگران براحتی بتوانند از اماکن دیدنی مورد علاقه خود بازدید کنند.
شنبه زاده تاکید کرد: اماکن تاریخی، موزه ها، خانه های تاریخی، قلعه ها و محوطه های تاریخی، تپه ها، آثار تاریخی، آتشکده ها، اماکن زیارتی، یادمان های دفاع مقدس، امامزادگان، گردشگاه ها، روستاها و جاذبه های طبیعی و جغرافیایی استان ایلام در این نرم افزار به خوبی معرفی شده است.
وی یادآور شد: علاقه مندان بویژه مهمانان و گردشگران نوروزی می توانند برای دانلود این نرم افزار به آدرس http://cafebazaar.ir/app/?id=ir.mohammad.suppotrDesign&ref مراجعه و آن را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنند.

هزار و ۵۰۰ آثار تاریخی، طبیعی و گردشگری
استان ایلام با ۲ میلیون هکتار گستره در منطقه کوهستانی و مرتفع غرب کشور واقع شده و به سبب داشتن طبیعت بکر و زیبا، کوه های سر به فلک کشیده و دشت های سرسبز به عروس زاگرس معروف است.
ایلام با وجود داشتن منابع طبیعی خدادادی و آثار و ابنیه تاریخی فراوان و منحصر بفرد زیارتگاه ها و اماکن مذهبی و یادمان های دفاع مقدس از زیر ساخت های مناسب برای توسعه گردشگری برخوردار نیست.
این استان یک هزار و ۵۰۰ آثار تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که ۷۴۵ اثر آن در فهرست آثار ملی قرار دارد.

برچسب‌ها