قزوین- وزیر کشور گفت: هزار دستگاه دوربین در جاده ها برای کنترل ترافیک جاده ها و افزایش ایمنی در محورهای مختلف کشور نصب شده اند

هزار دوربین کنترل ترافیک در جاده ها مراقب تردد خودروها هستند

به گزارش قدس انلاین، عبدالرضا رحمانی فضلی در سفر یک روزه خود به استان قزوین در حاشیه بازدید از طرح های آبیاری تحت فشار در مزارع قزوین در جمع خبرنگاران به فعالیت ستاد سفرهای نوروزی از دو ماه پیش خبر داد و اظهار کرد: همه دستگاه های متولی خدمت رسانی مانند جمعیت هلال احمر، امداد و نجات، اورژانس، راهداری، آتش نشانی و دیگر دستگاه های امنیتی و ترافیکی و خدمات رسانی شهری برای تسهیل مسافرت های نوروزی آماده هستند.

وی به دستور دولت بر تحقق نشاط اجتماعی اشاره کرد و گفت: امسال دولت دستور داده برای تحقق این امر همه امکانات برای آرامش در مسافرت ها در این ایام بسیج شوند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه در چند روز گذشته چند سانحه رانندگی منجر به فوت ۸۵ نفر از هموطنان شده است، افزود: توصیه ما این است که مسافران برای لذت از سفر خود در جاده های بیشتر دقت کنند و به توصیه های پلیسی توجه جدی داشته باشند تا شاهد وقوع حوادث تلخ در این ایام نباشیم.

وی به تأمین میوه شب عید هم اشاره کرد و گفت: امکانات همه دستگاه ها پای کار آمده و در تأمین میوه شب عید و حوزه اسکان مسافران همه امکانات را به کار گرفته ایم تا نیازهای مردم تأمین شود.

وزیر کشور همچنین از استقرار هزار دستگاه دروبین در جاده ها خبر داد و گفت: ۶۰۰ دستگاه دوربین جدید در جاده ها نصب شده و پنج هزار دوربین هم در شهرها مستقر هستند.

وی با بیان اینکه در محدوده ۳۰ کیلومتری شهرها برای کاهش حوادث جاده ای گروه های مختلف امدادی و امنیتی مستقر شده اند، افزود:با این امکانات تلاش می کنیم که کار نظارت بر تردد و ترافیک محورها به دقت انجام شود.

وزیر کشور در پایان از مردم خواست تا با توجه به احتمال بارش باران و لغزندگی جاده ها، همه جوانب ایمنی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: همراه داشتن وسایل مورد نیاز و بازدید فنی خودرو، اطمینان از داشتن بنزین کافی و همراه داشتن زنجیر چرخ از ملزوماتی است که مسافران باید به آن ها توجه کنند.

برچسب‌ها