نوشهر- وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: با توجه به مخالفت برخی از مدیران و مسئولان روند اجرای واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی با مشکل مواجه شد.

مخالفت برخی مسئولان واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی را با مشکل مواجه کرد

 به گزارش قدس آنلاین، علی طیب نیا روز یکشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید بهشتی نوشهر بیان کرد: براساس قانون و برنامه ریزی های انجام گرفته قرار بود تا پایان سال ۹۳ تمامی شرکت های دولتی قابل واگذاری به بخش غیر دولتی واگذار شوند اما مخالفت برخی مدیران و مسوولان مانع این واگذاری شد.

وی با بیان اینکه تمامی شرکت های دولتی قابل واگذاری تا یکسال آینده واگذار خواهند شد ادامه داد: تا یکسال آینده واگذاری تمامی شرکت های دولتی قابل واگذاری به بخش غیر دولتی با بررسی و رفع برخی از مشکلات همچون سودآوری کم برخی از این شرکت ها با توجه به دارایی های قابل توجه ای که دارند اجرایی خواهد شد.

وی به موانع دیگر واگذاری شرکت های دولتی اشاره کرد و افزود: عوامل بیرونی همچون شرایط کشش بازار برای خرید این بنگاه ها که خارج از مسئولیت این وزارت خانه است ولی با تلاش بسیار، عوامل درونی همچون قیمت گذاری و مزایده که نقش تعیین کننده ای دارند در حال اجرا است.

وی اطهار کرد: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی شرکتهای گروه یک واگذاری ها باید تا پایان سال ۱۳۸۹ و شرکت های گروه ۲ واگذاری ها باید تا پایان سال ۱۳۹۳ واگذار می شدند.
 

برچسب‌ها