مشهد- مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد از برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات ۱۶ استان کشور در محل میدان شهدای مشهد از ۲۸ اسفندماه تا ۵ فروردین ماه خبر داد.

نمایشگاه صنایع دستی و سوغات ۱۶ استان در مشهد برپا می شود

به گزارش قدس آنلاین، علی قناویزچی در توضیح این نمایشگاه اظهار کرد: با عنایت به معرفی مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام نیاز مبرم است که به این موضوع به گونه ای ویژه نگریسته شود در همین راستا نمایشگاه صنایع دستی و سوغات استان ها کشور در مشهد برنامه‌ریزی شد.

مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد با اشاره به اهداف اصلی این نمایشگاه، ابراز کرد: شناسایی، ارائه و آشنایی مخاطبان با صنایع دستی و سوغات شهر مشهد با بهره گیری از تمامی ظرفیت های اجتماعی و مردمی از اهداف اصلی این نمایشگاه محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: بهره گیری از ظرفیت ها و زیر ساخت های مغفول  گردشگری، ایجاد بستری به منظور تبادل فرهنگی بین زائرین و مجارورین، بهره گیری و فعال کردن ظرفیت های فرهنگی و اقتصادی، معرفی ظرفیتها و پتانسیل های اشتغال وکار آفرینی در حوزه صنایع دستی مبتنی بر رویکردهای اقتصاد مقاومتی و آشنا کردن مردم  با صنایع دستی و سوغات از دیگر اهداف این نمایشگاه به شمار می‌رود.

قناویزچی با اشاره به محورهای اصلی این نمایشگاه، گفت: از جمله محورهای این نمایشگاه می‌توان به برگزاری نمایشگاه با موضوع سوغات فرهنگی و صنایع دستی مشهد به مردم در سطح ملی، تولید کالا داخلی و ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی و ایجاد کار آفرینی و توانمند سازی اقشار کم درآمد مرتبط با این حوزه اشاره کرد.

برچسب‌ها