تولیت آستان قدس رضوی گفت: این پروژه و سایر پروژه‌های آستان قدس رضوی با تلاش و مدیریت جهادی خادمان امام رضا(ع) افتتاح می‌شود؛ هنگامی که نام ثامن الائمه علی بن موسی الرضا(ع) می‌آید، دیگر شب و روز و خستگی معنا ندارد.

پروژه‌های آستان قدس با تلاش و مدیریت جهادی خادمان امام رضا(ع) افتتاح می‌شود

به گزارش قدس آنلاین ، عضو مجلس خبرگان رهبری در آیین افتتاح رواق حضرت زهرا(س) که با حضور آیت الله نوری همدانی؛ مرجع عالی قدر شیعه، آیت الله علم الهدی؛ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان؛ استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسئولان استانی همزمان با سالروز میلاد با سعادت دخت گرامی نبی مکرم اسلام در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تاکید بر اینکه حضرت صدیقه کبری(س) مظهر تمام اسماء حسنه و صفات الهی هستند، ابراز کرد: اگر زندگی انسان در پرتو نورانیت حضرت صدیقه کبری(س)، کوثری نشود، آنگاه تکاثری خواهد شد و راه اینکه انسان مشی کوثری داشته باشد و گرفتار زندگی تکاثری نشود، تنها تأسی به آموزه‌ها و سیره زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) است.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در تعریف معنای زندگی کوثری، تصریح کرد: زندگی کوثری پیروی از سیره فاطمی و شکل دادن به تمام شئون زندگی در پرتو انوار نورانی آموزه‌های حضرت فاطمه زهرا(س) است.
وی فاطمه زهرا(س) را منشاء و سرچشمه تمام خیرات عالم دانست و با اشاره به تسبیحات حضرت صدیقه کبری(س)، این اذکار را از بزرگترین هدیه‌های پروردگار متعال برای بشریت معرفی و خاطرنشان کرد: وجود مقدس پیامبر(ص) دو هدیه ملکی و ملکوتی به حضرت فاطمه اطهر(س) اعطا کردند، که هدیه ملکی، فدک و هدیه ملکوتی تسبیحات حضرت زهرا(س) بود و بر هر مسلمانی سفارش شده فرزندان خود را به این تسبیحات ملتزم کند، زیرا در این تسبیحات تمام مبانی دینی و اعتقادات اسلامی نهفته است.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، افزود: این تسبیحات جزو بهترین و برترین تعلیم‌های خداوند برای بشریت است که به آن حضرت تعلیم داده شده، تا دیگران نیز از آن بهره بجویند.
وی در فراز پایانی سخنان خود به درخواست‌های مکرر بانوان برای اختصاص فضایی ویژه در حرم مطهر رضوی اشاره و بیان کرد: یکی از درخواست‌هایی که از ابتدای حضور در آستان قدس رضوی تاکنون همواره مطرح بوده، اختصاص فضایی ویژه برای بانوان است که امروز در سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) به این درخواست جامه عمل پوشانده شد.
تولیت آستان قدس رضوی با تقدیر از تلاش شبانه‌روزی مهندسان سازمان عمران و توسعه حریم حرم حضرت رضا(ع) برای افتتاح این رواق در سالروز میلاد حضرت زهرا(س)، تصریح کرد: این پروژه و سایر پروژه‌های آستان قدس رضوی با تلاش و مدیریت جهادی خادمان امام رضا(ع) افتتاح می‌شود؛ هنگامی که نام ثامن الائمه علی بن موسی الرضا(ع) می‌آید، دیگر شب و روز و خستگی معنا ندارد.
گفتنی است؛ در این مراسم احکام 14خادم خواهر به نمایندگی از 14هزار بانوی خادم‌یار توسط تولیت آستان قدس رضوی اهدا شد.

برچسب‌ها