گرگان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: یگان حفاظت غرب استان در بندرگز مستقر شده تا مشکلات دوری مسافت در استان در حفاظت از میراث فرهنگی منطقه مرتفع شود.

یگان حفاظت میراث فرهنگی غرب گلستان آغاز به کار کرد

به گزارش قدس آنلاین، روز یکشنبه پایگاه عملیاتی یگان حفاظت میراث فرهنگی غرب گلستان درمراسمی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در بندرگز افتتاح شد.

ابراهیم کریمی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در این مراسم با بیان اینکه یگان حفاظت میراث فرهنگی آماده برخورد قانونی با متخلفان است، اظهار کرد: هرگونه حفاری غیرمجاز در آثار تاریخی منطقه با برخورد قاطع یگان حفاظت میراث فرهنگی روبه رو خواهد شد.
وی به میراث غنی فرهنگی و تاریخی غرب استان اشاره کرد و گفت: به دلیل بعد مسافت استان و اهمیت غرب استان به لحاظ میراث فرهنگی این منطقه، یگان حفاظت غرب استان در بندرگز مستقر شده است.
کریمی ادامه داد: همچنین مرکز اطلاع رسانی گردشگران ورودی به استان در این مکان به صورت دائمی راه اندازی شده و امیدواریم به عنوان واحد اطلاع رسانی میراث فرهنگی استان مورد استفاده مسافران و گردشگران قرار گیرد.
وی افزود: با توجه به حساسیتی که در موضوعات مربوط به حفاری های غیر مجاز و تخریب آثار تاریخی وجود دارد کارکنان میراث در جای جای استان در پایگاه های شرق و غرب مناطق مختلف گردشگری و تاریخی را تحت پوشش قرار خواهند داد و تجهیزات لازم در اختیار آنها قرار گرفته است.

کریمی اظهار کرد: مرکز اطلاع رسانی گردشگران غرب استان نیز در شهرستان بندرگز و در کمپ نوکنده راه اندازی شده تا کلیه گردشگران ورودی به استان بتوانند از راهنمائی لازم جهت اسکان و استفاده از جاذبه های گردشگری گلستان برخوردار شوند.
 

برچسب‌ها