معاون وزیر خارجه امارات در اعتراض به بیانیه‌ اخیر سوئیس که از وضعیت حقوق بشر بحرین انتقاد کرده بود، سفیر سوئیس را احضار کرد.

وزارت خارجه امارات سفیر سوئیس را احضار کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، وزارت خارجه امارات در اعتراض به بیانیه سوئیس از وضعیت بد حقوق بشر بحرین سفیر سوئیس را احضار کرد.

عبدالرحیم العوضی، معاون وزیر خارجه امارات متحده عربی خانم «مایا جوهری تسافی»، سفیر سوئیس در این کشور را احضار و از گزارش اخیر سوئیس در شورای حقوق بشر انتقاد کرد.

بنا بر اعلام وبگاه خبری النشره، العوضی مدعی شد که این گزارش بر خلاف واقعیت بوده است؛ چرا که بحرین برای تقویت مسائل حقوق بشر چندین گام مهم برداشته است.

معاون وزیر خارجه امارات در دیدار با سفیر سوئیس گفته است که بهتر بود این گونه مسائل (گزارش‌ها) از طریق کانال‌های دومی که بین بحرین و سوئیس بدین منظور ایجاده شده، حل می‌شود.

العوضی با بیان اینکه امنیت و ثبات بحرین، امنیت امارات است و بیانیه‌هایی این چنین بهانه‌ای برای ارتکاب اعمال خراب کارانه و تروریستی است، خواستار بازبینی در این بیانیه شد.

نماینده سوئیس سه شنبه گذشته با انتشار بیانیه‌ای در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، از وضعیت حقوق بشر و سرکوب‌ها در بحرین به شدت انتقاد کرد.

برچسب‌ها