مشهد- رئیس گروه پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی از فعالیت سامانه ناپدار بارش زا از امروز دوشنبه تا جمعه هفته جاری در سطح استان و احتمال آبگرفتگی در این مدت خبر داد.

خراسان رضوی سال جدید را بارانی آغاز می کند

به گزارش قدس آنلاین، ‌ یحیی قائنی پور اظهار کرد: طبق بررسی نقشه ها و مدل های هواشناسی انتظار می رود از روز دوشنبه ۳۰ اسفندماه استان خراسان رضوی تحت تاثیر سامانه ای ناپایدار و بارش زا قرار گیرد که طبق مدل های هواشناسی بارش های این سیستم توام با وزش باد نسبتا شدید تا شدید همراه با رعد و برق تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

وی افزود: شروع بارش ها از اوایل وقت دوشنبه و از نواحی جنوب غرب استان پیش بینی شده است.

رئیس گروه پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت:‌ بیشترین بارندگی ها در این روز در نواحی غرب و جنوب استان از جمله شهرستان های جوین، جغتای و فریمان پیش بینی می شود.

وی بیان کرد:‌ روز سه شنبه از حجم بارش ها کاسته شده اما در غالب نقاط استان وقوع بارش های رگباری توام با وزش باد نسبتا شدید تا شدید پیش بینی می شود.

قائنی پور افزود: چهارشنبه ضمن کاهش ۸ تا ۱۰ درجه ای دمای روزانه بارندگی در غالب نقاط استان ادامه داشته که پیش بینی می شود در نواحی مرتفع نیمه شمالی بخصوص نوار شمالی بارش به شکل باران و برف حادث شود.

وی ادامه داد: پنجشنبه نیز بارش ها بیشتر در نیمه شمالی مخصوصا نوار شمالی استان همراه با وزش باد نسبتا شدید ادامه داشته که در نواحی مرتفع و کوهستانی بارش به شکل باران و برف پیش بینی می شود.

رئیس گروه پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در روز جمعه نیز ضمن گسترش مجدد سیستم بر حجم بارش ها در نواحی شمالی استان افزوده می شود.

وی ابراز کرد: همچنین به علت بارش باران و در محورهای کوهستانی بارش برف و باران، وزش باد شدید، لغزندگی و کاهش دید به علت تشکیل مه و بارش احتمال اختلال در سیستم حمل و نقل استان وجود دارد.

برچسب‌ها