مشهد- پیش بینی های هواشناسی حاکی از ورود سامانه جوی ناپایدار به استان خراسان رضوی و وقوع بارش های رگباری و وزش باد شدید در این استان است و بر همین اساس ستاد هماهنگی خدمات سفر نسبت به ایجاد اسکان اضطراری با ظرفیت ۳۰ هزار نفر اقدام کرد.

۳۰ هزار اسکان اضطراری و موقت در مشهد ایجاد شد

سخنگوی ستاد هماهنگی خدمات سفر خراسان رضوی اعلام کرد: ظرفیت اسکان موقت و اضطراری بیش از ۳۰ هزار مسافر و زائر نوروزی در مشهد تدارک و پیش بینی شده است.

مهدی فروزان افزود: از این میزان ۱۷ هزار نفر ظرفیت اسکان موقت در فضاهای روباز چون کمپ غدیر و بوستان نصرت مشهد و حدود ۱۴ هزار نفر هم ظرفیت اسکان در فضاهای اسکان موقت سرپوشیده و اضطراری شامل سالنهای نمایشگاه بین المللی، سالن های ورزشی و سوله های بحران است.

وی با بیان اینکه این ظرفیت برای شرایط اضطراری آماده شده است، عنوان کرد: در عین حال اماکن اقامتی رسمی اعم از هتل ها، هتل آپارتمان ها و خانه مسافرها، مهمانپذیرها و مدارس، حسینیه ها هم پذیرای مسافران نوروزی هستند و فقط در روز گذشته حدود ۷۵ هزار مسافر را اسکان داده اند.

فروزان افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۹ هزار زائر ایرانی و سه هزار و ۲۰۹ زائر خارجی به زیارت بقاع متبرکه خراسان رضوی مشرف شده اند و در این مقطع سه هزار و ۲۲۷ زائر نیز در بقاع متبرکه و حسینیه های استان اسکان یافته اند.

برچسب‌ها