۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
کد خبر: 514440

دولت روسیه گزارش‌های منتشر شده در مورد احضار سفیر اسرائیل در مسکو را برای توضیح در مورد حمله به «تدمر»، تائید کرد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس،  وزارت خارجه روسیه  تائید کرد که سفیر اسرائیل در مسکو برای توضیح در مورد حمله اخیر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه احضار شده است.

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس»، «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه گفت مسکو نسبت به این حمله هوایی ابراز نگرانی کرده است.

وی افزود: «عملکرد خط ارتباطی ارتش اسرائیل و روسیه در مورد سوریه باید بهبود یابد تا از سوءبرداشت جلوگیری شود.»

هفته گذشته جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطقی در حومه شهر تازه‌آزاد شده «تدمر» (پالمیرا) را بمباران کردند.

در پی این حمله سامانه دفاعی سوریه فعال شده و چند موشک به سمت جنگنده‌های متجاوز شلیک کرد. قدرت پاسخ ارتش سوریه به حدی بود که سامانه ضدموشکی «پیکان» (آرو) اسرائیل مجبور به واکنش شد و آژیرهای خطر در فلسطین اشغالی به صدا درآمد.

در حالی که در مواردِ پیشینِ حملات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه، تل‌آویو سیاست سکوت در پیش می‌گرفت، اما این بار به دلیل مشهود بودن حمله و فعال شدن سامانه دفاع موشکی، اسرائیل مجبور شد که رسما این حمله را بر عهده بگیرد.

روزنامه «جروزالم‌پست» نوشته است که مناطقی که جنگنده‌های اسرائیلی بمباران کرده‌اند، به محل استقرار شماری از نیروهای ویژه روس که برای مین‌روبی از تدمر در این منطقه حضور دارند، نزدیک بوده است.

یک روز پس از حمله هفته گذشته رژیم صهیونیستی رسانه‌های روس از احضار سفیر اسرائیل خبر دادند، اما مسکو تاکنون این خبر را به صورت رسمی تائید نکرده بود.

برچسب‌ها