معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران اعلام کرد: آراء ماده ۱۰۰ شهرداری تنها با دستور دیوان عدالت اداری متوقف می‌شود.

آراء ماده۱۰۰ شهرداری تنها با دستور دیوان عدالت اداری متوقف می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، احکام و آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری تهران قطعی و لازم الاجراست و تنها دیوان عدالت اداری صلاحیت رسیدگی در خصوص اعتراضات به آراء و تصمیمات قطعی کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری را دارد که این بررسی نیز تنها از نظر شکلی و منحصرا از حیث نقض قوانین و مقررات یا مخالفت با آنها بوده و صلاحیت رسیدگی ماهوی با همان کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری است.

براساس این گزارش، با توجه به موارد مطرح شده در خصوص کمیسیون ماده ۱۰۰ باید اشاره داشت: کمیسیون ماده ۱۰۰ متشکل از نماینده وزارت کشور ، قاضی دادگستری ، نماینده شورای اسلامی شهر تهران و نماینده " بدون حق رای" شهرداری است که نماینده شهرداری تنها از باب توضیح مسائل فنی و ضوابط شهرسازی در این کمیسیون عضویت دارد.

از این رو شهرداری تهران نه در صدور آرای ماده ۱۰۰ مجاز به دخالت بوده و نه امکان آن را دارد تا بنا به دستور و یا خواست اعضاء شورای اسلامی شهر از اجرای حکم جلوگیری کند.
لازم به ذکر است صرف نظر از آنکه نحوه بیان موضوع از جانب عضو محترم شورای اسلامی شهر ، به گونه ای ابهام برانگیز عنوان شده است ، بدینوسیله اعلام میگردد:  چنانچه اظهارات مورد نظر ، مشخصا مطرح شود، این آمادگی وجود دارد که بررسی های لازم در این خصوص صورت پذیرد.

برچسب‌ها