رئیس جمهور چین از همتای آمریکایی خود درخواست کرد تا تنش‌ها با کره شمالی را به صورت مسالمت‌آمیز حل کند.

درخواست چین از آمریکا برای حل مسالمت‌آمیز تنش‌ها با کره‌شمالی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، "شی جین‌پینگ" رئیس‌جمهور چین از همتای آمریکایی خود خواست تا تنش‌های کنونی با کرۀ شمالی را به طور مسالمت‌آمیز حل کند.

وی روز چهارشنبه در گفتگویی تلفنی با دونالد ترامپ گفت: «چین بر تحقق خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیرۀ (کره) تأکید دارد... و مایل است ارتباط و همکاری در این زمینه را با آمریکا حفظ کند.»

به گفتۀ لو کانگ، سخنگوی وزارت امور خارجۀ، این تماس تلفنی از طرف رئیس‌جمهور آمریکا برقرار شده است. کاخ سفید دربارۀ جزئیات این گفتگوی تلفنی اظهارنظری نکرده است.

سران دو کشور هفتۀ گذشته در آمریکا دیدار کرده بودند. بنا بر گزارش‌ها، ترامپ در این دیدار دولت پکن را به افزایش فشارها علیه کرۀ شمالی فراخوانده بود.

رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه در پیامی در توئیتر نوشت اگر چین از کمک کردن خودداری کند «ما بدون آنها مشکل را حل خواهیم کرد.»

ترامپ در حالی این سخنان را عنوان کرد که آمریکا یک گروه رزمی شامل ناو هواپیمابر یو‌اس‌اس کارل وینسون، دو ناوشکن و زیردریایی را به شبه‌جزیرۀ کره اعزام کرده است.

در همین حال، روزنامۀ گلوبال تایمز چین با انتشار مقاله‌ای از پیونگ‌یانگ درخواست کرد برای «امنیت خود» برنامه‌های هسته‌ای و موشکی را متوقف کند و برای صلح آماده شود.

در این مقاله آمده است: «پیونگ‌یانگ می‌تواند به موضع‌گیری سرسختانۀ خود ادامه دهد ولی برای امنیت خود بهتر است که فعالیت‌های تحریک‌آمیز هسته‌ای و موشکی را متوقف کند. در این برهۀ زمانی پیونگ‌یانگ باید از اشتباه کردن خودداری کند.»

کرۀ شمالی در واکنش به اعزام ناو گروه رزمی آمریکا به آب‌های شبه‌جزیرۀ کره تهدید کرد ایالات متحده را با بمب اتمی هدف قرار می‌‌دهد.

دو مقام اطلاعاتی عالی‌رتبه آمریکایی ماه گذشته مدعی شدند کرۀ شمالی در صورت اجرا کردن حمله‌ای هسته‌ای توانایی کشتن میلیون‌ها آمریکایی را دارد.

برچسب‌ها