وزارت ورزش به دنبال این است تا اساسنامه فدراسیون تیراندازی با کمان دوباره نوشته شده و براساس آیین نامه جدید انتخابات برگزار شود.

جعل امضا کردند تا شجاعی رئیس شود/ زندان در انتظار جاعلان، ابطال نتیجه انتخابات

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، دوره ریاست محمدعلی شجاعی در فدراسیون تیراندازی با کمان اوایل مهرماه سال 95 به پایان رسید، اما وی همچنان بر مسند قدرت تکیه زده و به نظر می‌رسد مسئولان وزارت ورزش نیز نمی‌توانند وی را از تخت ریاست به زیر بکشند!

محمدعلی شجاعی از همان زمان ورودش به فدراسیون تیراندازی با کمان حاشیه‌های زیادی داشت به طوری که با وجود روشن شدن صحبت‌های کذبش در موارد مختلف بازهم از سوی وزارت ورزش حمایت می‌شد، اما این بار اتفاقی رخ داده که بسیار تکان دهنده است.

* جعل امضا در خصوص برکناری صفایی رو شد!

زمانی که با دستور محمد عباسی وزیر وقت ورزش کریم صفایی از فدراسیون تیراندازی با کمان کنار گذاشته شد، 2 نفر از اعضای فدراسیون ایران با امضای جعلی صفایی در نامه‌ای به فدراسیون جهانی اعلام کردند وی استعفا کرده و انتخابات فدراسیون باید مجددا برگزار شود. به دنبال همین جریان اساسنامه‌ای در اسرع وقت نوشته شد و به تصویب فدراسیون جهانی هم رسید، اما این اساسنامه هیچوقت مصوبه هیات وزیران را نگرفت تا حالا که حدود 6 ماه از زمان پایان دوره 4 ساله شجاعی می‌گذرد، اساسنامه این فدراسیون بازهم مشکل ساز شود.

اتفاقات تکان دهنده در فدراسیون تیراندازی با کمان؛ همه چیز روی هوا جعل امضا کردند تا شجاعی رئیس شود/ زندان در انتظار جاعلان، ابطال نتیجه انتخابات

در سال 94 تعدادی از اعضای مجمع فدراسیون تیراندازی با کمان با ارسال نامه‌ای به وزارت ورزش خواهان اصلاح اساسنامه و برگزاری انتخابات شدند، اگرچه در زمان معاونت نصرالله سجادی ثبت‌نام از نامزدها انجام و تاریخی برای برگزاری انتخابات مشخص شد، اما استعفای شجاعی از خزانه‌داری کمیته ملی المپیک همه معادلات را بهم ریخت تا بار دیگر وی به فعالیت خود در فدراسیون ادامه دهد.

اما جریانی که اخیراً نگرانی‌هایی را برای وزارت ورزش به وجود آورده و مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش به دنبال این است که اساسنامه‌ای جدید برای این فدراسیون نوشته شود، این است که جعلی بودن استعفای کریم صفایی در نامه‌ای که برای فدراسیون جهانی نوشته شده، رو شده و براساس رأی دادگاه 2 نفر از این فدراسیون به دلیل جعل امضا با جریمه نقدی و حبس روبه‌رو شده‌اند.

* حبس برای یک نماینده از فدراسیون

موضوع از این قرار است که اواخر بهمن‌ماه بعد از شکایت کریم صفایی به دلیل جعل امضا، شعبه 1057 دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی کارکنان دولت تهران رأی خود را درباره جعل امضا اعلام می‌کند (این نامه در خبرگزاری فارس موجود است) که براین اساس متهم ردیف اول به نام ا.ن به تحمیل یک سال حبس تعزیری و پرداخت یک میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌شود، البته این متهم که در حال حاضر در فدراسیون تیراندازی با کمان فعالیت دارد، درخواست تجدیدنظر داده است.

این جعل امضا که به نظر می‌رسد به گوش مسئولان فدراسیون جهانی نیز رسیده، باعث شد تا مسئولان این فدراسیون با ارسال نامه‌ای به کریم صفایی رئیس سابق فدراسیون تیراندازی با کمان خواستار دلایل استعفایش شوند که صفایی در گفت‌وگو فارس اعلام کرد هیچ پاسخی به فدراسیون جهانی نداده است.

اتفاقات تکان دهنده در فدراسیون تیراندازی با کمان؛ همه چیز روی هوا جعل امضا کردند تا شجاعی رئیس شود/ زندان در انتظار جاعلان، ابطال نتیجه انتخابات

* صفایی: غیرقانونی از من خواستند استعفا دهم

وی در این باره اظهار داشت: من با پرداخت 28 هزار فرانک به دادگاه CAS شکایت کردم، اما گودرزی قول داد با صرفنظر از شکایتم از من حمایت می‌کند، اما کاری نکرد. من 3 نامه از 3 قاضی داشتم که گفتند مدارکم را ارسال کنم، اما چنین کاری نکردم.

وی افزود: این اتفاقات به خاطر کاری است که در دولت احمدی‌نژاد ایجاد شد. از روزی که وی عباسی را در راس کار گذاشت، با حکم وی من و دنیامالی برکنار شدیم. آنها کار غیرقانونی کردند و از من خواستند استعفا بدهم اما قبول نکردم. بعد هم 2 نفر از فدراسیون امضای مرا جعل کردند و به فدراسیون جهانی گفتند استعفا کرده‌ام. فدراسیون جهانی از همه اتفاقات آگاه است و اگر من مدارکی را که دارم برای آنها ارسال کنم، ممکن است اتفاقات دیگری رخ دهد. با وجود مدارکی که در دست من است، وزارت ورزش نمی‌تواند حرف زور بگوید، هر چند می‌دانم آنها حالا به دنبال برداشتن شجاعی هستند.

* نامه سجادی به 2 وزیر در خصوص ابطال انتخابات

به گزارش فارس، نصرالله سجادی معاون سابق ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در زمان معاونتش در 2 نامه (هر دو نامه در خبرگزاری فارس موجود است) به محمود گودرزی و مسعود سلطانی‌فر اعلام کرد ثبت‌نام از نامزدها در انتخابات سال 92 بدون طی مراحل قانونی صورت گرفته است.

حالا بعد از این اتفاقات و با اقدامات غیرقانونی شجاعی، صحبت از این است که اساسنامه این فدراسیون که ایرادات زیادی هم دارد دوباره نوشته شود و قرار است انتخابات نیز بر اساس آیین‌نامه جدید نوشته شود.

شجاعی به مدت 2 سال به صورت غیرقانونی به عنوان فردی دوشغله فعالیت می‌کرد که بعد از فشارهای زیاد مجبور به استعفا از خزانه‌داری شد، اما باید دید بعد از 6 ماه بالاخره وزارت ورزش در واکنش به تخلفات وی چه برخوردی خواهد داشت؟

برچسب‌ها