یکی از مقامات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی بدون ارائه هرگونه شواهدی مدعی شده است که دولت سوریه همچنان چندین تن سلاح‌ شیمیایی در اختیار دارد.

ادعای جدید رژیم صهیونیستی درباره حمله شیمیایی سوریه

  به گزارش «قدس آنلاین»،  ارتش رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه (دیروز) مدعی شد که نیروهای «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه همچنان چندین تن تسلیحات شیمیایی در اختیار دارد.

معارضان مسلح سوریه روز ۴ آوریل مدعی شدند که ارتش دولت سوریه به «خان شیخون» در ادلب حمله شیمیایی کرده است و حدود ۹۰ نفر در نتیجه آن حمله جان خود را از دست دادند.

یک روز بعد از این حمله، یک منبع نظامی سوری ضمن تکذیب ادعای رسانه‌های معارض مبنی بر حمله شیمیایی ارتش سوریه به خان شیخون واقع در استان ادلب، تأکید کرد که نیروهای سوری چنین اقدامی را انجام نداده و نمی‌دهند.

اسرائیل به همراه برخی کشورها بدون ارائه هرگونه شواهدی تلاش می‌کنند ارتش سوریه را مقصر این حمله جلوه دهند.

«ژان مارک آیرو» وزیر امور خارجه فرانسه نیز مدعی شده بود که سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه شواهدی را طی روزهای آینده ارائه خواهند داد که نشان می‌دهد ارتش سوریه پشت حملات شیمیایی ادلب بوده است.

یکی از مقامات ارتش رژیم صهیونیستی به خبرنگاران گفت که «چندین تن تسلیحات شیمیایی» در دستان نیروهای اسد باقی مانده است.

برخی رسانه‌های محلی به نقل از این مقام صهیونیستی که خواسته است نامش فاش نشود، گزارش کردند که میزان سلاح‌های شیمیایی که همچنان در دست دولت اسد است، حدود ۳ تن است.

رژیم صهیونیستی در حالی چنین ادعاهایی را مطرح کرده است که طبق توافق ۲۰۱۳، سوریه با امحای سلاح‌های شیمیایی موافقت کرد.

دولت سوریه همچنین اعلام کرده بود که در حمله به خان شیخون، ارتش سوریه انبارهای معارضان هدف قرار گرفته شده است که در این انبارها سلاح شیمیایی پنهان شده بود.

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز ۶ آوریل مدعی شده بود که ۱۰۰ در ۱۰۰ اطمینان دارد که اسد پشت این حمله شیمیایی بوده است.

با اینحال، مقامات روسیه تأکید دارند که ادعاهای برخی کشورهای غربی در خصوص نقش دولت سوریه در حملات شیمیایی ادلب بی‌اساس است و به همین منظور خواستار تحقیق درباره این حمله شده‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها