خرم آباد- وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی دستیابی به رشد اقتصادی مستمر و پایدار به‌عنوان یک اولویت راهبردی برای نظام اقتصادی ایران انتخاب‌شده است.

رشد اقتصادی مستمر و پایدار اولویت نظام اقتصادی کشور است

به گزارش قدس آنلاین، علی طیب نیا صبح پنجشنبه در دومین کنفرانس فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خرم آباد اظهار کرد: از طریق این رشد اقتصادی است که می‌توان عدالت را در کشور حاکم کرد و منافع رشد را به‌طور متعادل و متوازن در استان‌های مختلف و بین آحاد مردم توزیع کرد و از طریق رشد پایدار است که می‌توان اشتغال مولد را برای جوانان جویای کار کشور فراهم کرد.

وی افزود: امسال سال «اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال» نام‌گذاری شده که سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی بر مبنای درک و شناخت عمیقی از مشکلات، چالش‌ها و آسیب‌های اقتصاد ایران طرحی شده و هدف آن این است که ضمن اصلاحات ساختاری و نهادی در اقتصاد ایران زمینه را برای دستیابی به رشد اقتصادی مستمر و پایدار فراهم کند، رشدی که بتواند عزت، کرامت و سربلندی ملت ایران را در برداشته باشد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی عنوان کرد: بدون رشد اقتصادی مستمر و بالا و بدون ارتقا توان تولید کشور امکان تأمین معیشت مناسب، تأمین کرامت و عزت برای مردم شریف ایران وجود ندارد.

وی بیان کرد: بدون رشد اقتصادی با فقر و نابرابری نمی‌توان مقابله کرد و بدون رشد اقتصادی مناسب و تولید رشد یابنده نمی‌توان از جایگاه مناسبی در عرصه بین‌المللی برخوردار بود.

طیب نیا اظهار داشت: استان لرستان در طول تاریخ پرشکوه ملت ایران نقش بی‌نظیری در دفاع از ارزش‌ها، آرمان‌ها و دفاع از شرافت، عزت و کرامت ایران اسلامی داشته است.

حضور ۱۵ سرمایه گذار خارجی در کنفرانس فرصت‌های سرمایه‌گذاری

معاون پشتیبانی دانشگاه لرستان نیز در این مراسم گفت: در این کنفراس ۲ روزه ۲۰۰ سرمایه‌گذار و ۱۲ سفیر مقیم در ایران حضور دارند.

محمد جعفری هدف از برگزاری دومین کنفرانس بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در این استان را معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری به سرمایه گذاران عنوان کرد و افزود: در اولین کنفرانس بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان لرستان که در اردیبهشت ماه ۹۴ برگزار شد ۳۱ تفاهم‌نامه به ارزش ۵۰ هزار میلیارد ریال برای سرمایه‌گذاری در استان لرستان منعقد شد که امید است در دومین کنفرانس، تفاهم‌نامه‌های بیشتری برای رونق سرمایه‌گذاری منعقد شود.

جعفری ادامه داد: بیش از ۲۵۰ سرمایه‌گذار خارج از استان به دومین کنفرانس سرمایه گذاری دعوت شده‌ بودند که ۲۰۰ سرمایه‌گذار دعوت برای حضور در کنفرانس را پذیرفته‌اند که از این تعداد ۱۵ سرمایه‌گذار خارجی از کشورهای ایتالیا، چین و هندوستان در کنفرانس حضور دارند.

به گفته جعفری ۱۲ سفیر کشورهای خارجی به همراه هئیت‌های اقتصادی نیز در این کنفرانس شرکت دارند.

برچسب‌ها