قرارداد تولید،تکثیر و صادرات گل لاله با نام اختصاصی و انحصاری اورمیه بین شهردارارومیه و مدیر هلدینگ هلندی به امضا رسید.

قرارداد تولید گل لاله به نام ارومیه با شرکت هلندی امضا شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، محمد حضرت پور، بعد از ظهر پنجشنبه در نشست با مدیرعامل یکی از بزرگترین شرکت های هلدینگ تولید گل لاله در جهان  که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری  و خبرنگاران برگزار شد، از برنامه‌ریزی شهرداری اورمیه برای تبدیل این شهر برای تولید و صادرات گل لاله به کشور خبر داد و افزود: ارومیه به شهر تولید و صادرکننده گل لاله در کشور تبدیل می‌شود و جهان، ارومیه را با لاله اش خواهد شناخت.

شهردار ارومیه با بیان اینکه چند سالی است که اورمیه به مرکز لاله‌های ایران تبدیل شده است، تاکید کرد: ما صرفا به دنبال خرید گل و پیاز آن نیستیم و قصد داریم تا با ورود تکنولوژی های مربوطه، ارومیه  را به عنوان قطب صادراتی گل لاله در ایران و کشورهای خارجه معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه زندگی مسالمت آمیز اقوام و ادیان باعث شده تا ارومیه به عنوان شهر بین الملل شناخته شود افزود: این ظرفیت موجب شده تا وجهه فرهنگی این شهر برجستگی داشته باشد.

حضرت پور با بیان اینکه شادی و نشاط اجتماعی در شهر مورد توجه شهرداری است تصریح کرد: نشاط و لبخند مردم برای ما مهم است و تلاش خواهیم کرد این مهم محقق شود.

شهردار ارومیه گفت: در راستای شور و نشاط در شهر  هرسال جشنواره انگور برگزار می‌شود و از امسال نیز  قصد داریم جشنواره گل لاله در اورمیه برگزار کنیم.

همچنین رونالد هلیبرینگ مدیر یکی از بزرگترین شرکت های تولید گل در جهان از آمادگی برای معرفی ارومیه به عنوان قطب صادرات گل ایران خبر داد و گفت: ۱۵۰ سال از شروع به کار کمپانی می‌گذرد و در حال حاضر به ۵۰ کشور جهان گل و پیاز صادر می کند.

وی با بیان اینکه کمپانی فقط پیاز نمی فروشد گفت:با توجه به شرایط جغرافیایی ارومیه و استقبال و پیگیری مدیریت شهری هدف ما فقط فروش گل نیست و انتقال تکنولوژی و اعطای نمایندگی به ارومیه را در برنامه داریم.

برچسب‌ها