مشهد- فرماندار مشهد از افزایش ۱۷ درصدی شعب اخذ رأی در انتخابات پیش رو نسبت به انتخابات گذشته در شهرستان مشهد خبر داد و گفت: این افزایش، به دلیل زیاد شدن جمعیت شهری و نیز پراکنش مناسبت تر شعبه های اخذ رای با هدف دسترسی آسان مردم انجام شده است.

شعب اخذ رأی در انتخابات پیش رو ۱۷ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، محمد رحیم نوروزیان افزود: به عنوان مثال در مناطقی مانند بلوار پیروزی مشهد که جمعیت زیادی دارد، ‌ تعداد شعب اخذ رای به نسبت مناطق دیگر کمتر بود که موجب ایجاد دشواری برای مردم می شد و به هنگام مراجعه با صف و ازدحام جمعیت مواجه می شدند.

فرماندار مشهد گفت: تلاش برای اصلاح پراکنش شعبه های اخذ رای در راستای سیاست های مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد شرایط و حذف موانع برای رای دادن مردم است.

نوروزیان افزود: با توجه به تجربیات گذشته سعی شده درنزدیک شعبه هایی که در انتخابات قبل، بالای هزار و ۳۰۰ رای ماخوذه داشتند، شعبه ای جدید دایر شود تا هم مردم با سهولت بیشتری رای دهند و هم شمارش آرا آسان تر باشد.

وی با بیان این که در هر شعبه اخذ رای دو صندوق مستقر است که یکی به انتخابات ریاست جمهوری و دیگری به انتخابات شوراها اختصاص دارد، گفت:این تعداد صندوق در هزار و ۵۳۲ شعبه اخذ رای شهرستان مشهد که آرا مردم را برای دو انتخابات یاد شده اخذ می کنند، مستقر می شود.

فرماندار مشهد از وجود ۳هزار و ۶۴ صندوق اخذ رأی در دو انتخابات پیش رو در شهرستان مشهد خبر داد افزود: از کل صندوق های اخذ رای، دو هزار و ۸۸۶ صندوق در هزار و ۴۴۳ شعبه ثابت و ۱۷۸ صندوق در ۸۹ شعبه سیار اخذ رای شهرستان مشهد مستقر خواهند شد.

فرماندار مشهد گفت: در این انتخابات در تمامی روستاهای بیش از ۲۰ خانوار جمعیت، شعبه ثابت اخذ رای پیش بینی شده است.

برچسب‌ها