انزلی- معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان در نخستین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی با بیان اینکه در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ حدود ۳۷۰ نفر از جمعیت ۳۷۵ هزار نفری دانش آموزان گیلان در مدارس ما به عنوان پیام آوران سلامت و بهداشت فعایت می کنند گفت: ۱۰ درصد جمعیت دانش آموزی گیلان سفیران سلامت هستند.

۱۰ درصد جمعیت دانش آموزی گیلان سفیران سلامت هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ،سید امیر فر حسینی با اشاره به اینکه در سالهای اخیر شاهد بیماریهای مثل افسردگی و چاقی در نوجوانان و جوانان هستیم خاطر نشان کرد: برای رفع این معضل ، با برنامه های نظیر المپیادهای درون و بیرون مدرسه ای، ورزش صبحگاهی ، اصلاح الگوی تغذیه ای ، ساماندهی بوفه مدارس و... به دنبال اصلاح و پیشگیری ناشی از اینگونه بیماری ها هستیم.

وی با اشاره به شعار سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۷ در خصوص پیشگیری از افسردگی اظهار داشت : میانگین افسردگی در جهان ۹ درصد و در ایران ۱۲.۵ درصد است که آمار نامطلوبی است لذا امید دارین تا سال آینده بر پایه کمک های علوم پزشکی در این امر رشد مثبت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه فعالیت دبیرخانه این جشنواره از دی ماه سال گذشته کلید خورد اذعان داشت: هدف از برپایی اولین جشنواره سفیران سلامت در گیلان مشارکت حداکثری دانش آموزان در امر آموزش سلامت و ارتقای بهینه آن در مدارس استان و تسری آن به سایر استانهای کشور می باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان؛ ارسال ۵ هزار پوستر به مدارس، توزیع ۳۸  هزار کارت سفیران سلامت در مدارس و ۱۱ هزار  کتاب اموزش جامع و کلاسهای ضمن خدمت و ارسال حدود ۲ هزار  اثر مقاله، نقاشی ، روزنامه دیواری عکس به اداره سالامت و تندرستی و تحلیل آن توسط داوران جشنواره و گزینش برترین آثار در این حوزه را از اهم برنامه های جانبی این جشنواره بیان کرد.

گفتنی است این جشنواره صبح روز یکشنبه با حضور مدیران و مربیان و معلمان آموزش و پرورش گیلان ، عوامل اجرایی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و جمع کثیری از دانش آموزان در مجتمع آموزش فرهنگیان  دهکده ساحلی انزلی برگزار شد و در پایان به برگزیده بهترین آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره با اهدا جوایزی تقدیر شد.

برچسب‌ها