مشهد- مرجع تقلید شیعیان گفت: امروز مرزهای جغرافیایی در جهان اسلام مطرح نیست و هم اکنون شاهد هستیم که موج بیدارگری انقلاب اسلامی تمام دنیا را درنوردیده است.

بیدارگری انقلاب اسلامی به تمام جهان رسیده است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی  در نشست پرچمداران بصیرت که در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: ما باید در هر سمتی که هستیم به مردم خدمت کنیم و فقها باید بتوانند مشکلات مردم را برطرف کنند زیرا هیچ زمانی در تاریخ کشور ایران این افراد مردم را در مقابل استکیار و استبداد تنها نگذاشته‌اند.

وی با بیان اینکه شوری که در ایران و جهان به علت انقلاب اسلامی به وجود آمده به علت وجود فقه است، تأکید کرد: معنای اینکه حوزه باید انقلابی باشد این است که فقه در آنها به معنای اصلی و به صورت دقیق و عمیق جریان داشته باشد.

مرجع تقلید شیعیان فقه را فهمیدن تمام معارف در زمینه‌های مختلف مانند اخلاقی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و سایر مواردی از این دست دانست و بیان کرد: فقیه باید در این امور دارای تخصص باشد و علاوه بر این طلبه‌ها باید مردمی بوده و برای درک و رفع مشکلات آنها تلاش کنند.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه پیامبران در ابتدا به سمت مردم رفتند، خاطرنشان کرد: آنها قصد داشتند در ابتدا به جای فراعنه و حاکمان مردم را به سلاح دین مجهز کنند.

وی با اشاره به جایگاه روحانیت در بین مردم ایران، تصریح کرد: وقتی که مردم با حکم علما به میدان‌های جنگ امروز باید به آنها خدمت کرد.

این مرجع تقلید شیعیان علمای شیعه را مرزبان امور فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور اسلامی دانست و بیان کرد:  مرزهای جغرافیایی نیز برای جهان اسلام اصلا مطرح نیست و در هر کجای دنیا یک مسلمان مظلوم وجود دارد در مرز کشورهای اسلامی جای دارد.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه ظهور امام زمان(عج) باید به عنوان یک جریان پویا دیده شود، خاطرنشان کرد: این جریان در ایران شکل گرفته و شاهد هستیم که بیدارگری انقلاب اسلامی به تمام جهان رسیده است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران در واقع انتظار برای ظهور امام زمان(عج) بوده و هر کس باید در این مسیر گامی را برداشته و باید به میزانی قدرت پیدا کنیم که وقتی وزیر انگلستان به بحرین برای دیدار و گفت‌وگو می‌آید جرأت تهدید کشور ما را نداشته باشد.

برچسب‌ها