فیلیپ کریون، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک در دیدار با خانواده مرحوم بهمن گلبارنژاد بالاترین نشان ریاست IPC را به خانواده وی اعطا کرد.

بالاترین نشان رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک به خانواده گلبار نژاد اعطا شد

به گزاش قدس آنلاین و به نقل از سایت کمیته ملی پارالمپیک؛ فیلیپ کریون، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک در سفر به استان فارس با خانواده مرحوم بهمن گلبارنژاد دیدار کرد. در این مراسم رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک، مسعود اشرفی، دبیر کمیته ملی پارالمپیک، مسئولان هیات و استان فارس و بنیاد شهید حضور داشتند و به مزار وی رفته و ادای احترام کردند.

در ابتدای این ملاقات که همسر و پسر مرحوم گلبارنژاد و مسئولان استان فارس حضور داشتند، مسعود اشرفی گفت: در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو شاهد حادثه ناگواری بودیم. اگرچه این بازی ها با افتخارات بسیار زیادی در دنیا برگزار شد، اما در پایان بازی ها شاهد حادثه ناگواری بودیم که از بازی های پارالمپیک ۱۹۸۸ سئول تاکنون روی نداده است. به هر روی این اتفاق در برخی رشته ها که ریسک بالایی دارد رخ می دهد و متاسفانه این حادثه برای ورزشکار ما در بازی های پارالمپیک ریو رخ داد و منجر به فوت بهمن گلبارنژاد شد.

در ادامه فیلیپ کریون گفت: من درک می کنم شرایط دشواری دارید ما جایگاه خاصی را برای ایران قائل هستیم. از سال ۱۹۹۵ که برای برگزاری کلاس مربیگری بسکتبال باویلچر به ایران آمد تاکنون چندین بار به کشورتان سفر کردم و به مردم ایران علاقمند هستم.

رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک مرحوم بهمن گلبارنژاد را به عنوان یکی از بهترین ورزشکاران جهان معرفی کرد و افزود: مرحوم گلبارنژاد را به عنوان یکی از بهترین ورزشکاران به خاطر داشته باشید. هفته گذشته در مراسم اعطای نشان صنعت در ورزش شرکت کرده و در این مراسم عکس ورزشکاران بزرگی که از میان ما رفته اند به نمایش گذاشته و از آنها تقدیر شد. مرحوم بهمن گلبارنژاد هم یکی از این افراد بود و به او ادای احترام شد.

وی در ادامه بالاترین نشان کمیته بین المللی پارالمپیک به اسم پین ریاست را به خانواده مرحوم گلبارنژاد اعطا کرد و اظهار داشت: این نشان که از مدال پارالمپیک ارزشمند تر است را به افراد خانواده پارالمپیک می دهیم. در طول ۱۶ سال ریاستم در کمیته بین المللی پارالمپیک این نشان را به ۱۲ نفر هدیه داده ام که دو نشان را به آقایان محمود خسروی وفا و مسعود اشرفی، رئیس و دبیر کمیته ملی پارالمپیک اعطا کرده ام و این نشان را نیز به خانواده مرحوم گلبارنژاد اعطا می کنم. پین ریاست فقط از طریق رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک به مستحقان واقعی ورزش معلولین اعطا می شود که پشت آن را من امضا کرده ام.

در پایان مسعود اشرفی گفت: از انتخاب آقای کریون تشکر می کنم و مطمئن هستم بهمن گلبارنژاد به عنوان یک قهرمان ورزش پارالمپیک در ورزش جهان باقی خواهد ماند.

ندا فراستی، ملی پوش سابق بسکتبال باویلچر و همسر گلبارنژاد هم از آقای کریون و اشرفی تشکر کرد و گفت: حضور شما در اینجا ارزشمند و باعث افتخار است و به دلیل ارزشی که به خانواده گلبارنژاد دادید، تشکر می کنم.

خانواده گلبارنژاد نیز به دلیل حضور رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک در شیراز و ادای احترام به او لوح تقدیری اعطا کردند.

برچسب‌ها