قم- امام‌جمعه قم گفت: رعایت اصل اخلاق را باید هر کاندیدایی در نظر داشته باشد.

 رعایت اخلاق انتخاباتی مورد مطالبه مردم فهیم ایران است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر سه شنبه در دیدار با معاون اجتماعی دادگستری قم و تعدادی از اعضای کارگروه زنان و خانواده استانداری، با اشاره به حضور با بصیرت مردم در زمینه‌های موردنیاز نظام، اظهار داشت: باید از این حضور و درصحنه بودن مردم قدردانی کرد.

آیت‌الله سعیدی بابیان ظرفیت‌های بالای جامعه در زمینه‌های مختلف افزود: باید در کارهای مهم به مردم اعتماد کنیم، چراکه مردم کشور ما در هرکجا که لازم بوده و تشخیص داده‌اند درصحنه حضور پیداکرده‌اند که یکی از نمونه‌های آشکار آن در همایش‌ها و برنامه‌های مربوط به محرومین و کودکان بی‌سرپرست بوده است.

وی با اشاره به جایگاه والای شهر مقدس در بین شهرهای جهان اسلام تأکید کرد: قم در منابع دینی ما از ابواب بهشت معرفی‌شده است که جایگاه تشیع، علما و علم اخلاق است بنابراین باید در این شهر مقدس به‌گونه‌ای رفتار کنیم و به زائران و مجاوران کریمه اهل‌بیت(س)خدمت کنیم که هر فردی وارد قم شد احساس کند در بهشت الهی قدم گذاشته است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) اقدامات دادگستری را در زمینهٔ مبارزه و کاهش آسیب‌های اجتماعی را موردتوجه قرار داد و گفت: دادگستری در این زمینه اقدامات ارزشمند و قابل‌ تحسینی انجام داده است و امیدواریم آمار بزه و جرم به‌صورت مداوم در استان کاهش پیدا کند.

امام‌جمعه قم بابیان اینکه قم شهری است که مورد توجه و اهتمام جهانیان است تصریح کرد: رفتار و برخوردهای ما در ساختن تصویر مثبت یا منفی از شهر قم در انظار جهانی کاملاً مشهود است و همه باید سعی کنند به نحوی رفتار کنند که مایه مسرت و رضایت اهل‌بیت (ع) واقع شوند.

سعیدی برخی رفتارها و عادات نادرست در زمینهٔ حمل‌ و نقل را مورد توجه قرارداد و ابراز کرد: رانندگان خودروهای شخصی و عمومی و موتورسواران با بعضی رفتارهای ناپسند سبب ایجاد نگاه منفی به استان در بین زائران و مسافران نشوند.

وی با انتقاد از برخی موضع‌گیری‌های کاندیداهای ریاست جمهوری تأکید کرد: رعایت اخلاق انتخاباتی مورد مطالبه مردم فهیم ایران است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)با اشاره به فرصت عمر وزندگی افزود: باید از این فرصت کوتاه که خدا در اختیار ما قرار داده است نهایت استفاده را کرد و در زمینه خدمات و یاری به مردم کوچک‌ترین اتلاف وقتی نکرد.

سعیدی بابیان هماهنگی دستگاه‌های اجرای استان در زمینه‌های مختلف خاطرنشان کرد: در تمامی این زمینه‌ها در بین مسئولان استان هماهنگی و هم‌افزایی خوبی وجود دارد که امیدواریم این هماهنگی بیشتر شود.

وی ادامه داد: رمز پیروزی و موفقیت رزمندگان در جنگ تحمیلی همین هماهنگی و فرمانبرداری سربازان مخلص کشور در زمینه‌های مختلف بود که امروز هم جامعه برای پیشرفت و موفقیت به همین نسخه شفابخش احتیاج دارد.

برچسب‌ها