رضوانشهر- رییس اداره محیط زیست شهرستان رضوانشهر گفت: براساس اخرین سرشماری صورت گرفته از جمعیت قرقاول ها در زیستگاه های طبیعی شهرستان رضوانشهر ، شاهد افزایش جمعیت این گونه زیبا و بومی در منطقه هستیم .

افزایش جمعیت قرقاول در زیستگاه های رضوانشهر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان اکبر میغی رییس اداره محیط زیست شهرستان رضوانشهر با اعلام این خبر گفت: بر اساس نتایج بدست آمده از سرشماری جمعیت قرقاول که از اواخر فروردین ماه هر سال به مدت ۲۰ روز در زیستگاه های مختلف استان انجام می شود ، جمعیت این گونه در حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است .

میغی افزود :این سرشماری در ۶ زیستگاه و ۱۴ ایستگاه و با استفاده از روش شنیدن آوای جنس نر و تخمین تعداد ماده ها در قلمرو مورد نظر انجام می شود .

وی گفت:گونه ایرانی قرقاول به دلیل تداخل جنسی با گونه های خارجی رها شده در طبیعت از لحاظ ژنتیکی دچار تغییراتی شده که توجه بیشتر کارشناسان حیات وحش و همینطور دوستداران محیط زیست را می طلبد تا از هرگونه رهاسازی گونه های غیربومی بدون هماهنگی اداره حفاظت محیط زیست در طبیعت خودداری نمایند .

 وی خاطرنشان کرد : گاهی دلسوزی و توجه غیر کارشناسانه به مسایل مربوط به محیط زیست میتواند لطمات جبران ناپذیری به تنوع گونگی در طبیعت و حیات وحش وارد کند لذا از همه علاقمندان به حیات وحش درخواست می شود در صورت مشاهده حیوانات وحشی زخمی سریعا مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست اطلاع دهند و از هر گونه اقدام به رهاسازی یا تیمار غیرکارشناسی حیات وحش پرهیز کنند .

برچسب‌ها