خمین- قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه همه بسترهای لازم برای برگزاری انتخاباتی امن و با شکوه در کشور فراهم شده است گفت: این حضور نشان دهنده پشتیبانی از نظام جمهوری اسلامی است.

حضور در انتخابات نشان دهنده پشتیبانی از نظام جمهوری اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین مقیمی در هفدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز خمین که در کانون امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به نقش خیران مدرسه‌ساز در حوزه تعلیم و تربیت اظهار داشت: طبق قانون اساسی دولت موظف به فراهم کردن زمینه تعلیم و تربیت در کشور است که خیران مدرسه‌ساز در این زمینه نقش قابل توجهی دارند و با مشارکت‌های مادی و معنوی خود دولت را در تحقق اهداف این مسیر یاری کرده و چرخه نوسازی و گسترش فضاهای آموزشی را با سرعت به پیش می‌رانند و بیش از نیمی از مدارس کشور توسط خیران ساخته شده است.

وی افزود: به‌گونه‌ای که می‌بینیم بسیاری از مدارس کشور توسط دستان یاری‌گر این خیران در دست ساخت بوده یا ساخته شده که جای خرسندی است و باید قدردان زحمات آنها بود که از کمک به این حوزه دریغ نمی‌کنند و با تمام وجود همواره پای کار بوده و هستند.

قائم مقام وزیر کشور تصریح کرد: علاوه خیران مدرسه‌ساز ما خیران دیگری هم داریم که در سایر حوزه‌ها مشغول خدمت‌رسانی هستند که ازجمله آنها می‌توان به خیران سلامت و مسکن‌ساز اشاره کرد که وارد عرصه خدمت‌رسانی شده‌اند تا تنگناها و مشکلات موجود در کشور را برطرف کنند.

مقیمی بیان کرد: همچنین امید داریم که این قشر گسترده که همواره برای اعتلای کشور تلاش کرده و از خدمات آنها بهره‌مند شده‌ایم علاوه بر تشویق خیران دیگر برای ورود به عرصه خدمت‌رسانی و ساخت و توسعه فضاهای آموزشی و سایر حوزه‌ها به تشویق و ترغیب مردم برای حضور حداکثری در انتخابات هم بپردازند.

وی افزود: براساس قانون اساسی دولت باید زمینه آموزش را برای افراد جامعه فراهم کند و به موازات کاری که دولت انجام می د‏هد خیرین نیز به دلیل اینکه از نعمت کار خیر عقب نمانند در این امر خیر شرکت‏ دارند.

قائم مقام وزیر کشور تصریح کرد: امروزه ۴۵ درصد از مدارس کشور به وسیله خیران ساخته می‌شود و علاوه بر خیران مدرسه‏ ساز، خیران سلامت و بهداشت و درمان، مسکن ساز و حامیان معلولین فعال هستند که این مشارکت مردم سبب می‏‌شود که کارها و پروژه‏ ها زودتر به اتمام برسد.

وی ادامه داد: نهضت مدرسه سازی یکی از دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی است و این شجره طیبه ریشه‌دار و قوی شده‏ و در کل کشور، شهر و روستا تلاش می‏‌کند تا گوشه‌ای از مشکلات مردم حل‏ شود.

قائم مقام وزیر کشور با اشاره به انتخابات ۲۹ اردیبهشت گفت: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری همه باید پای صندوق رای با آمادگی و علاقه حاضر شویم و با حضور خود نشان بدهیم که مردم با نظام خود رابطه‏‌ای ناگسستنی و قوی‏ دارند، این حضور نشان دهنده پشتیبانی از نظام جمهوری اسلامی است و همچنین رای دادن از جمله کارهایی‏ است که به پیشرفت و حل مشکلات کشور کمک می ‏کند.

وی افزود: وزارت کشور آمادگی کامل در سراسر کشور، شهر، روستا و مناطق عشایری دارد تا انتخاباتی باشکوه، در امنیت کامل و امکانات لازم و با حضور حداکثری مردم برگزار کند.

برچسب‌ها