ساری- معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور گفت: حدود ۲۵ درصد از منابع کمیته امداد از مشارکتهای مردمی و خیران تامین می شود.

۲۵ درصد منابع کمیته امداد از مشارکت های مردمی تامین می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  روابط عمومی کمیته امداد مازندران، علی محمد ذوالفقاری در گردهمایی تخصصی مشارکتهای مردمی کمیته امداد در کانون فرهنگی تربیتی رهپویان ولایت مازندران افزود: ۱۰میلیون مشترک در قالب صندوق صدقات، نیکوکاران، زکات و حامیان اکرام و محسنین، این منابع را تامین می کنند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد، بزرگترین ظرفیت برای جمع آوری کمک های مردمی را دارد، ادامه داد: حوزه مشارکتهای مردمی در کنار جمع آوری کمکهای مردمی، توسعه و ترویج فرهنگ انفاق، نیکوکاری و احسان بین آحاد جامعه را بر عهده دارد.

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه باید برنامه جدیدی را برای جلب مشارکتهای مردمی طراحی و برنامه ریزی کنیم، گفت: یکی از وظایف کمیته امداد، عمق بخشیدن و کیفی کردن خدمات خیران و مشترکان بوده و باید در کنار نیازسنجی فقرا، توان سنجی ازخیران داشته باشیم.

ذوالفقاری با بیان اینکه به دنبال آن هستیم که نقش خیران را در زندگی مددجویان افزایش داده و دغدغه مردم و مسئولان را نسبت به کارکردهای فقر در جامعه افزایش دهیم، اضافه کرد: جدی گرفتن خیران در فرآیند محرومیت زدایی از برنامه هایی است که در دستور کار داریم.

وی یادآور شد: مردم نوعدوست و حامیان و خیران  انتظار دارند که آثار و خدمات خود را جامعه مشاهده کنند و یکی از برنامه های این نهاد، شفاف سازی امور است تا مردم در جریان کمکهای خود به محرومان قرار بگیرند.

برچسب‌ها