ساری- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: چهار کشور همسایه خزر برای ارتباطات فرهنگی مازندران اهمیت ویژه‌ای دارند و تقویت دیپلماسی رضوی در این کشورها ضرورت دارد.

تقویت دیپلماسی رضوی در کشورهای حاشیه خزر ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، احد جاودانی صبح شنبه در جلسه بخش بین‌الملل دوازدهمین جشنواره بین‌المللی نامه‌ای به امام رضا(ع) افزود: کشورهای حاشیه دریای خزر به دلیل اشتراک فرهنگی، قومی و تاریخی می‌توانند همکاری‌های مؤثر فرهنگی داشته و پیوندهای ریشه دار خود را تقویت کنند.

جاودانی از چهار رایزن فرهنگی ایران در کشورهای همسایه خزر برای حضور در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی نامه‌ای به امام رضا(ع) دعوت کرد تا زمینه رونق دیپلماسی رضوی در این کشورها فراهم شود.

وی افزود: از رایزن‌های فرهنگی کشورمان در روسیه، ترکمنستان، آذربایجان و قزاقستان برای حضور در آیین اختتامیه جشنواره دعوت خواهیم کرد و پذیرای دل نوشته‌های آنان در بخش میهمان جشنواره خواهیم بود.

دبیر جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا(ع)، به فعالیت‌های رایزنی فرهنگی ایران اسلامی در ترکمنستان اشاره کرد و گفت: سال گذشته در مراسم اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی نامه‌ای به امام رضا(ع) از خدمات حجت الاسلام محمدجواد ابوالقاسمی رایزن فرهنگی ایران در عشق آباد ترکمنستان به‌عنوان مروج فرهنگ رضوی تجلیل شد.

وی یادآور شد: نظری کوتاه به زندگی هشتمین خورشید ولایت امام رضا(ع)، خلاصه زندگانی امام رضا(ع)، گزیده مقالات همایش بین‌المللی امام رضا(ع) در مرو، چهارده معصوم در اشعار مختوم قلی فراغی، روایت‌های برگزیده از زندگی مهربان علی بن موسی‌الرضا(ع)، هشتاد و هشت کلام از امام هشتم شیعیان به زبان‌های عربی-ف ارسی- روسی و ترکمنی از جمله کتاب‌های چاپ شده از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد است .

یادآوری می شود؛ جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا(ع)، از برنامه های پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است که در مازندران برگزار می شود.

برچسب‌ها