گرگان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در استان ۱۳ بازرس کار برای ۴۰ هزار کارگاه در استان داریم که با وجود این حجم زیاد کارگاه ها، نوبت بازرسی برخی از آنها به چند سال می انجامد.

عدم تناسب بین بازرسان کار و کارگاه ها در گلستان بازرسی ها را سالانه کرده است

به گزارش قدس آنلاین، سعید مازندرانی در دیدار با دادستان عمومی و انقلاب گرگان افزود: از آنجایی که در خصوص معادن استان حساسیت داشتیم، ۲۳ بازرسی طی ۲ سال اخیر از معادن انجام شده است.

وی، دامنه وظایف بازرسان کار را وسیع ارزیابی کرد و گفت: صیانت از نیروی کار با حفظ ایمنی کار و بررسی حقوق و مزایای کارگران، شناسایی اتباع خارجی غیرمجاز، کار کودک، مشاغل سخت و زیان آور و بررسی حوادث ناشی از کار از وظایف بازرسان کار است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات اداره تعاون کار در خصوص کاهش حوادث ناشی از کار، تعیین مسوول ایمنی در هر کارگاه است که در معدن آزادشهر نیز مسوولین ایمنی کارگاه ها حضور داشتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از حادثه معدن آزادشهر به عنوان یکی از غم انگیزترین اتفاقات کارگری در کشور یادکرد و افزود: پس از وقوع حادثه با حضور مستمر در محل معدن از نزدیک پیگیر مطالبات کارگران بودیم.

وی اضافه کرد: صدور حکم مستمری جانباختگان، پرداخت کمک بلاعوض به خانواده های آنان، برقراری بیمه بیکاری در طی مدتی که معدن تعطیل خواهد بود و همچنین پیگیری مطالبات و معوقات کارگران به منظور پرداخت آن از اقدامات ما در این مدت بود.

مازندرانی به شایعات در خصوص نوع بیمه متفاوت کارگران معدن اشاره و تصریح کرد: همه کارگران معدن زمستان یورت، بیمه کارگری معدن بودند و تاکنون کسی با بیمه غیر از بیمه کارگر معدن به ما مراجعه نکرده است.

برچسب‌ها