شهرکرد- رئیس کانون وکلای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه وکلا و متخصصان در اجرای عدالت و پیشگیری و آسیب شناسی نقش آفرین هستند، افزود: این قشر از لحاظ تامین آرامش در وضعیت نامطلوبی قرار دارند.

وکلا از لحاظ آرامش در وضعیت نامطلوبی قرار دارند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی، ابراهیم کیانی هرچگانی روز یکشنبه در دیدار با اعضای هیات مدیره کانون وکلای استان گفت: وظیفه اصلی وکلا تأمین عدالت و اجرای قانون در کنار دستگاه قضایی است و به هر میزان وکلا در بستر آرام‌تری باشند مردم منفعت بیشتری می‌برند چراکه وکلا و متخصصین در اجرای عدالت وپیشگیری و آسیب شناسی نقش بسزایی دارند.

کیانی هرچگانی با بیان اینکه وکلا و متخصصان در اجرای عدالت و پیشگیری و آسیب شناسی نقش آفرین هستند، افزود: این قشر از لحاظ آرامش در وضعیت نامطلوبی قرار دارند.

وی تصریح کرد: طبق آمار ارائه شده از ۲۱۷ وکیل عضو کانون وکلای استان، ۹۹ نفر در سال ۹۵ یک بار مراجعه به دادگاه نداشته‌اند و تنها هزینه‌های دفتر و هزینه‌های جاری خود را پرداخت کرده‌اند.

 رئیس کانون وکلای استان با اشاره به حذف آزمون وکالت، گفت: در سال جدید این مرکز قصد جذب مجدد دارد در حالی که هیچ قانونی به صراحت اجازه این کار را نداده است؛ ما متولی اشتغالزایی فارغ التحصیلان بیکار حقوق نیستیم وهدف اصلی کانون و وکلای کشور کمک به اجرای عدالت احقاق حق، ارائه راهکارها و پیشنهاد برای پیشگیری از مجازات و کاهش اختلاف و کمک به اقشار آسیب پذیر است.

در ادامه این نشست نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر وکلا آرامش و امنیت شغلی داشته باشند فعال‌ترین قشر جامعه هستند و می‌توان از آمارهای دقیق آنها برای جلوگیری از وقوع جرم کمک گرفت.

 اردشیر نوریان افزود: برای اجرای عدالت در جامعه از سوی وکلا و رفع مشکلات استان از سوی نمایندگان مجلس، لازم است برگزاری این گونه جلسات ادامه داشته باشد تا نمایندگان استان از مشکلات آگاه شده و در قانون گذاری و تصمیم گیری موثر باشند.

نوریان تصریح کرد:این تعاملات قطعا باعث پیشرفت استان و جلوگیری از وقوع جرم و مشکلات و اختلافات حقوقی می‌شود چرا که وکلا از بطن جامعه و در ارتباط مستقیم با مردم هستند و به مشکلات و آسیب‌های مردم تسلط کامل دارند. 

وی همچنین فرهنگسازی از طریق رسانه‌های جمعی را از دیگر راهکارهای ارتباط با مردم دانست.

برچسب‌ها