شیراز- کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه دستان توانای ملت و جوانان غیور می‌تواند مشکلات کشور را حل کند، گفت: اگر دولتمردان به جوانان و نقش‌آفرینی آنان اعتماد کنند، مشکلات قابل حل است.

اعتماد به جوانان مشکلات را حل خواهد کرد/ حقوق شهروندی با رونمایی از یک سند محقق نمی شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی عصر دوشنبه در جمع مردم استان فارس اظهار داشت: کشور دارای ذخایر و ثروت‌های بسیار بوده و خداوند ثروت بسیاری به این کشور عنایت کرده است، از همه مهمتر نیروی انسانی آماده کار و تلاش و خلاقیت و نوآوری است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه آنچه سایه جنگ را دور کرده است حضور مردم متدین و جوانان برومند است، افزود: امروز ریشه بسیاری از عقب‌ماندگی‌های کشور به یک نگاه نادرست و ناثواب باز می‌گردد و آن اهمیت به نقش بیگانگان در گره‌گشایی از مشکلات است. عده‌ای کشور را معطل گذاشتند تا بیگانگان گره از مشکلات باز کنند، سئوال این است تاکنون کدام گره به کمک بیگانگان باز شده است؟

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش بیکاری قاچاق است، گفت: مگر دولت ۴ سال پیش قول نداد که تولید را افزایش و کالای قاچاق را کاهش دهد، اما هر سال ۱۰ میلیارد دلار کالای خارجی وارد کرده که معادل ۲ برابر دولت قبل است.

حجت الاسلام رئیسی اظهار داشت: در بحث قاچاق مسئله کوله‌برها نیستند، بحث بر سر ۵۰ تا ۱۰۰ کانتینری است که به کشور وارد می‌شود. سئوال اینجاست آیا نمی‌توان قاچاق را کاهش داد؟ این قابل حل است، با افزایش یارانه ۳ دهک پایین و ایجاد شغل و رونق تولید، قابل حل است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد ظرفیت صنایع کشور خوابیده و کارگاه‌ها تعطیل شده است، گفت: دولت می‌گوید برای رونق صنایع نقدینگی وجود ندارد، سئوال اینجاست نقدینگی کشور کجا رفته؟ چرا در چند روز منتهی به انتخابات یارانه کسانی که قطع شده بود دوباره وصل شد؟ این نقدینگی از کجا آمده است؟

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه برخی در کشور میلیاردها تومان تسهیلات می‌گیرند و در حساب می‌گذارند، گفت: در مقابل این افراد کارگاه‌ها و کارخانه‌ها تعطیل شده و چند میلیون جوان آماده ازدواج هستند. اگر کسانی که این تسهیلات را گرفتند، تسهیلات را برگردانند تمام جوانان می‌توانند وام گرفته و ازدواج کنند.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه کسانی که حقوق نجومی می‌گیرند زمینه ایجاد فساد در کشور هستند، بیان کرد: اگر با این افراد مقابله شود، فساد از بین می‌رود. دولت ۴ سال در رأس امور بوده اما پس از گذشت ۴ سال تازه اعلام می‌کند با فساد مقابله می‌کند.

وی با بیان اینکه باید برای مردم اعتماد ایجاد کرد، اظهار داشت: راه مبارزه با فساد ایجاد سامانه جامع اطلاعاتی است تا تمامی صادرات، واردات و تسهیلات در این سامانه قرار داده شود و بتوان بر نحوه انجام امور نظارت کرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برای بنده به عنوان طلبه بهترین شغل خادمی آستان مقدس امام رضا(ع) است، خاطرنشان کرد: دیدن خانواده‌های بسیاری که فرزندان بیکار دارند و فرزندان‌شان که تسهیلات عالیه در سطح دکتری، فوق‌لیسانس و لیسانس دارند، سبب شد در این عرصه ورود پیدا کنم. مادری که ۴ پسر تحصیلکرده دارد و نزد من می‌آید می‌گوید تنها یک پسرم را سر کار بگذارید، سبب شد که وارد این عرصه شوم.

وی با بیان اینکه ما مشکلات را می‌دانیم و راه‌حل آن‌ها را نیز بلدیم، به برجام اشاره کرد و گفت: قرارداد بستیم و قرار شد که بعد از انجام تعهدات ایران، طرف مقابل هم به تعهداتش عمل کند، سوال این است آیا به همه تعهداتی که به نظام جمهوری اسلامی دادند عمل کردند؟ یک دولت انقلابی برای نقدکردن چک برجام و انجام تعهدات طرف مقابل لازم است.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه به ما می‌گویند آیا شما دیپلماسی بلدید؟ گفت: دیپلماسی یعنی هموارکردن راه ارتباطی با تمامی کشورها اما دولت فقط می‌خواهد با تعدادی محدود با کشورهای اروپایی ارتباط داشته باشد. اگر دیپلماسی فقط به‌معنای ارتباط با اروپا باشد بله ما دیپلماسی بلد نیستیم.

وی با بیان اینکه ما شعار «کار و کرامت» را برای دولت انتخاب کردیم، افزود: وزرایی در این دولت سر کار می‌آیند که شبانه‌روزی کار کرده و اشتغال ایجاد کنند. اگر وزیری تاجر باشد و به‌دنبال منفعت خود برود نمی‌تواند اشتغال ایجاد کند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت باید کرامت مردم را حفظ کند، بیان کرد: دولت دم از حقوق شهروندی می‌زند و یک سند را به‌عنوان حقوق شهروندی رونمایی کرده است. آیا حقوق شهروندی اینگونه محقق می‌شود؟ دولت می‌گوید ما اجازه می‌دهیم اقوام از زبان خود استفاده کنند، مگر زبان آذری و دیگر اقوام را به شما به آنان دادید؟ کرامت را خدا به مردم داده و ما به‌عنوان دولت باید آزادی‌هایی را که خدا داده مخدوش نکنیم.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه ما و مردم وضعیت کشور را می‌دانیم، گفت: من تعجب می‌کنم از اینکه برخی می‌گویند از رکود عبور کردیم، رکود در این کشور رکورد زده است. می‌گویند می‌خواهند به گذشته باز گردند؛ ما اعلام کردیم نه بازگشت به گذشته و نه وضع موجود بلکه تغییر باید به نفع مردم انجام شود.

وی با بیان اینکه مردم آگاه هستند و همه چیز را می‌بینند، افزود: ما با چپاول‌گران مقابله می‌کنیم و امروز دوران حرف‌درمانی گذشته است نوبت اقدام و عمل است.

برچسب‌ها