عضو تیم ملی وزنه برداری ایران نخستین مدال این رشته در چهارمین دوره بازیهای کشورهای اسلامی را به گردن آویخت. این بیست و سومین مدال کاروان ورزش ایران بود.

اولین مدال نقره وزنه برداری به عسگری رسید/ ایران ۲۳ مدال شد

به گزارش قدس آنلاین، رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های کشورهای اسلامی در سالن آزال کلاب برگزار می‌شود. در دومین روز ابن رقابت‌ها امروز مجید عسگری به عنوان نخستین نماینده ایران در این رقابت‌ها در وزن ۶۹ کیلوگرم روی تخته رفت.

عسگری برای حرکت نخست یکضرب وزنه ۱۳۱ کیلوگرمی را به راحتی بالای سر برد. در حرکت دوم وزنه ۱۳۶ کیلوگرم را نیز مهار کرد و برای حرکت سوم وزنه ۱۳۹ کیلوگرم را نیز بالای سر برد تا هر سه حرکت خود در این وزن را با موفقیت انجام داده باشد. عسگری با این رکورد در حرکت یکضرب پنجم شد.

در جدول حرکت یکضرب، دانیار اسماعیلوف از ترکیه با ۱۴۸ کیلوگرم در جایگاه نخست قرار گرفت. توران احمت اوکیای از ترکیه با ۱۴۱ کیلوگرم روی پله دوم ایستاد و محمود الحمید از عربستان با ۱۴۰ کیلوگرم سوم شد.

در حرکت دوضرب مجید عسگری با ۱۷۰ کیلوگرم آغاز کرد و آن را براحتی بالای سر برد. در حرکت دوم ۱۷۷ کیلو را نیز مهار کرد تا در جدول دوضرب در جایگاه نخست بایستد. عسگری در حرکت سوم به وزنه ۱۸۵ کیلوگرم حمله کرد تا بلکه بتواند طلای مجموع را از ان خود کند اما در مهار این وزنه ناموفق بود.

در حرکت دوضرب دوستان یوکوبوف از ازبکستان با ۱۷۷ کیلو در جدول دوضرب دوم شد و تریانتو از اندونزی با ۱۷۲ کیلو در  جایگاه سوم ایستاد.

بدین ترتیب و در پایان رقابت‌های دسته ۶۹ کیلوگرم، در مجموع دسته ۶۹ کیلوگرم دانیار اسماعیلوف از ترکیه با رکورد ۳۲۳ کیلوگرم در جایگاه نخست ایستاد، مجید عسگری با رکورد ۳۱۶ کیلوگرم مدال نقره را بر گردن آویخت و دوستان یوکوبوف از ازبکستان با ۳۱۴ کیلوگرم سوم شد و مدال برنز را گرفت.

مجموع مدال های کاروان ورزش ایران در چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی تا این لحظه به این شرح است: 

مدال طلا
نرجس امام قای نژاد (تفنگ بادی ١٠ متر)، نسرین دوستی (وزن ٥٠ کیلوگرم کاراته)، سعید مولایی (طلای ٨١- کیلوگرم جودو)، سجاد گنج زاده (کاراته)، نجمه خدمتی 
(تفنگ سه وضعیت ٥٠ متر)

مدال نقره
الهه احمدی (تفنگ بادی ١٠ متر بانوان) رزیتا علیپور (وزن -٦٢ کیلوگرم کاراته)، تیم میکس ١٠ متر تفنگ بادی (پوریا نوروزیان و نجمه خدمتی)، هانیه رستمیان (٢٥ متر تپانچه بادی)، محمد علی شنانی ( جودو نابینایان)، الهه احمدی (تفنگ سه وضعیت ٥٠ متر)، مجید عسگری(وزنه برداری)

مدال برنز
امیر مهدی زاده (وزن -٦٠ کیلوگرم کاراته)، طراوت خاکسار (وزن -٥٥ کیلوگرم کاراته)، علیرضا خجسته (وزن ٦٦- کیلوگرم جودو)، تیم شنا چهار در صد متر، تیم ملی ژیمناستیک، ابوالفضل شهرجردی (برنز کاتا)، مهسا افسانه (برنز کاتا)، محدثه آقایی(کاراته)، محمد احمدی (٥٠ متر تپانچه مردان)، هادی خناری نژاد(ژیمناستیک دارحلقه)، مه لقا جام بزرگ 
(تفنگ سه وضعیت ٥٠ متر)

برچسب‌ها