رشت- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت:بخش پیوند کبد با هزینه سه و نیم میلیارد تومانی در بیمارستان رازی رشت راه اندازی شد.

بخش پیوند کبد در استان گیلان راه اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک، در آیین افتتاحیه بخش پیوند کبد مرکز آموزشی درمانی پژوهشی رازی رشت،اظهار کرد: با راه اندازی بخش کبد در این مرکز دانشگاهی، در ظرف مدتی کوتاه شاهد انجام اولین پیوند کبد در استان گیلان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: قطعا برای راه اندازی واحد مذکور نه تنها امکانات و تجهیزات کافی نیست بلکه به نیروی متخصص و جراحان بیهوشی نیز نیاز است، که در این خصوص این امر فراهم شده است.

دکتر یوسف زاده با بیان اینکه با کمک و حمایت سازمان های مدیریت برنامه ریزی کشور و استان گیلان این امر تحقق یافته است،گفت: در آینده نزدیک اولین پیوند کبد با حضور پدر پیوند کبد ایران(دکتر سید علی ملک حسینی)در گیلان انجام می شود.

وی در ادامه اعتبار راه اندازی بخش کبد بیمارستان رازی را سه و نیم میلیارد تومان عنوان کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه استان گیلان محدود استان هایی است که دارای بخش پیوند کبد می باشد یادآور شد:در حال حاضر پیوند کبد در بیمارستان شیراز انجام می گیرد و در استان های تهران و گیلان هم زمان این واحد نیز راه اندازی شده است.

وی راه اندازی بخش کبد را در مرکز دانشگاهی رازی رشت، افتخاری برای استان گیلان خواند.

برچسب‌ها